תיירי הכדורגל הישראלים נהנים מעיתוי החגים ומהליש"ט החלש

כמדי שנה, הישראלים נוסעים לאירופה כדי לצפות במשחקי כדורגל ■ רק בתקופת החגים הוציאו הישראלים כ-15 מיליון שקל על משחקים בליגת הכדורגל האנגלית בלבד

מנצ'סטר יונייטד מול טוטנהאם, משחק הפתיחה של הפרמיירליג 2015-16 / צלם: רויטרס
מנצ'סטר יונייטד מול טוטנהאם, משחק הפתיחה של הפרמיירליג 2015-16 / צלם: רויטרס

הנפת דגלי ישראל ביציעי האוהדים של משחקי כדורגל באירופה כבר הפכה להיות עניין שבשגרה, בעיקר אם על כר הדשא משחקות קבוצות כמו ברצלונה או מנצ'סטר יונייטד. ואכן, כ-6,500 ישראלים בילו ומבלים במשחקי כדורגל באירופה במהלך תקופת החגים - מתוכם 4,000 פקדו ופוקדים משחקים בליגה האנגלית (בשבוע הבא אלפים מתוכם ימלאו את היציעים במשחק בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד שיתקיים בלונדון).

התזמון המאוחר יחסית של החגים, כלומר כזה שתואם לטבלת המשחקים, יחד עם ירידת שער הפאונד הבריטי, הובילו לגידול במספר תיירי הכדורגל בחגי תשרי השנה, ובעיקר באנגליה - כך עולה מנתוני איסתא ספורט, המעריכה כי היקף ההוצאות של הישראלים על חבילות נופש הכוללות משחקים באנגליה יגיע השנה ל-65 מיליון שקל, לעומת כ-44 מיליון שקל בשנה שעברה. למעשה, רק בתקופת החגים הוציאו הישראלים כ-15 מיליון שקל על משחקים בליגה האנגלית בלבד.

רק אתמול (ד'), במשחק שבין ברצלונה למנצ'סטר סיטי במסגרת משחקי ליגת האלופות (שגם במהלכו ניתן היה לצפות בדגלי ישראל ביציעים), נכחו 1,500 ישראלים ששילמו כ-900 אירו לחבילה הכוללת כרטיסים למשחק.

הערב (ה') תתמודד מכבי תל-אביב מול אלקמאר באמסטרדם. כ-1,000 אוהדים טסו למשחק ושילמו בממוצע 700 אירו לחבילה הכוללת טיסה, לינה וכרטיסים למשחק.