טיפשות בדיעבד

ניסיונותיו של יו"ר הקואליציה ביטן לסגור את תאגיד השידור הציבורי הזויים ומכוערים

חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר
חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר

ח"כ דוד ביטן, שלא מסתיר כבר תקופה לסגור את תאגיד השידור הציבורי שעוד לא נפתח, מנסה להתמודד על הדרך עם השאלה למה בזבזה הממשלה (שהוא חבר בכיר בה, יו"ר הקואליציה) כמיליארד שקל על הקמת גוף ענקי, רק כדי להחליט פתאום שלא בא לה בכלל עליו. 

אז ביטן מסביר היום, במסמך קצת מביך מטעמו, שהנה, לא נורא, ההכנסות ממכירת מתחם שרונה (1.07 מיליארד שקל) ממילא מקזזות את כל הוצאות התאגיד ב-2016. וואלה, איזה כיף. אבל רגע, זה אומר בעצם שהמדינה קיבלה תמורה יפה על האדמות הכי יקרות שהיו לה, אבל במקום להשתמש בתמורה זו, נאמר, חלילה, לשיפור מצב האזרחים, היא פיזרה אותה לכל רוח בגחמה שידורית שמעצם טבעה כגחמה לא נחשבה עד סופה. ככה זה, ח"כ ביטן? זה מה שרצית לומר?

אז והיום

לא מיותר להזכיר היום ששביל הנורות האדומות שהוביל בסופו של לדבר להחלטה על סגירת רשות השידור, החל באגרת הטלוויזיה הזכורה לשמצה ובדרכי הגבייה האכזריות והאטומות שלה שבהן נקטה הרשות. אכן, במבט לאחור נראה כי הגיוני היה לשקול את האופציה של ביטול האגרה, הכנסת ההוצאה על רשות השידור לתקציב, ייעול הרשות מבחינת מספר העובדים וגובה שכרם - והבאת אנשי מקצוע שישפרו את רמת השידורים. 

כל זה היה הגיוני אז, אבל מאוד הזוי, מכוער ואלים כיום, לאחר שכבר בוזבזו כמיליארד שקלים על הקמת התאגיד, לאחר שמאות אנשי מקצוע עזבו מקומות עבודה ועברו אליו, לאחר שנחתמו חוזים עם ספקים, לאחר שמדינה שלמה קושקשה לדעת על-ידי השר גלעד ארדן, שזהו זה, שחר של יום חדש מפציע.

לאחר שכל זה קרה, יו"ר הקואליציה ביטן, כמו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יכולים, שלא לומר חלילה חייבים, לעשות משהו שבו הם דווקא מצטיינים: לא כלום. להניח לתאגיד לעלות לשידור, להניח לאנשי המקצוע שם לעשות את עבודתם... הרי גם אם אלה יאמרו משהו נגד הממשלה (אתם כבר אלף שנה בשלטון!), כל מילה רעה שתיאמר רק תוסיף לכם עוד מנדט. מתי, מתי תירגעו?

ככה, בחיסול ממוקד של התאגיד, אתם נראים רע ומריחים עוד יותר רע. לא שאכפת למישהו מחוץ לברנז'ה למרבה הצער, הציבור הרי ימחא לכם כפיים גם אם תעמידו מחר בשורה את כל עיתונאי התאגיד ותניחו בידיהם מכתבי פיטורים בוערים בשידור חי.

אין כאן שום בעיה דחופה מבחינתכם, בכלל לא. מבחינתכם, הכול רק עניין של יושרה.