נעילה מעורבת בוול סטריט; מתקפת סייבר בארה"ב

מתקפות סייבר על ספקית DNS פוגעות בגישה למגוון אתרים בארה"ב ■ מניית AMD צנחה על רקע צפי לירידה בהכנסות ■ שיחות למיזוג בין טיים וורנר ו-AT&T, מסתמן סיכום בין קוואלקום ל-NXP

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, על רקע נעילה במגמה דומה בשוקי אירופה. בורסות אסיה ננעלו בירידות שערים, לאחר שבורסת הונג-קונג לא נפתחה למסחר בעקבות סופת טייפון שהכתה בעיר.

 

חבר הנהלת הפדרל ריזרב, דניאל טארולו, נאם היום באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. לנאומו המתינו המשקיעים על מנת למצוא רמזים למדיניות הפד לקראת פגישותיו בנובמבר ובדצמבר, לאחר שאמש הותיר הבנק המרכזי האירופי את הריבית ביבשת על רמתה הנוכחית של 0%. בדבריו, התייחס טארולו בעיקר לסוגיות רגולציה פיננסית, וספציפית דרישות הלימות הון מהבנקים הגדולים - נושא שהגדיר כקריטי ליציבות של המערכת הפיננסית כולה.

חברת תעבורת האינטרנט האמריקנית Dyn הצהירה כי היא מנתחת סדרה של תקיפות סייבר שהתרחשו היום, בנסיון להבין מה מקורן. ההתקפות, מסוג DDOS (הצפת השרת בבקשות וחסימתו), השפיעו ועודן משפיעות על הגישה לאתרים מרכזיים בארה"ב, ביניהם אמזון, טוויטר, ספוטיפיי ו-CNBC. הרשויות בארה"ב הודיעו כי גם הן יחקרו את התקיפות באמצעים העומדים לרשותן. 

יצרנית השבבים AMD   דיווחה אמש על תיקון תחזית ההכנסות שלה לרבעון האחרון של 2016. התחזית החדשה צופה נפילה של 18% בהכנסות, בהתאמה שנתית.

מקדונלדס  דיווחה על תוצאותיה לרבעון החולף, שביניהן עלייה של 1.3% במכירות בארה"ב. הכנסות החברה עלו על ציפיות האנליסטים, והסתכמו ב-6.42 מיליארד דולר, לעומת התחזית שעמדה על 6.28 מיליארד דולר.

מקורות בארה"ב דיווחו כי תאגיד המדיה טיים וורנר  וחברת הטלפוניה AT&T  מצויות בימים אלו בשיחות באשר לאפשרות מיזוג עתידי בין עסקי שתי החברות.

אמש, מסרה ענקית התוכנה מיקרוסופט  את דוחותיה הרבעוניים, שהראו כי סיימה את הרבעון עם רווחים של 76 סנט למניה והכנסות של 22.33 מיליארד דולר, זאת בעוד קונצנזוס התחזיות בוול סטריט צפה רווחים של 68 סנט למניה והכנסות של 21.71 מיליארד דולר. הדוחות החזקים גורמים למניה לזנק.

ג'נרל אלקטריק   דיווחה היום על תוצאותיה הרבעוניות. התאגיד הכה את תחזית הרווחים של האנליסטים אך המכירות שנרשמו היו נמוכות מהצפוי, ועל כן תוקנה תחזית ההכנסות הכללית ל-2016 כלפי מטה.

הנפט  נסחר בתנודתיות, על רקע התחייבות רוסיה למהלך של הקפאת תפוקה, שיתואם גם עם מדינות אופ"ק ובראשן הממלכה הסעודית.

חברת הסיגריות British American Tobacco הגישה הצעה בסך 47 מיליארד דולר לרכש חברת הסיגריות האמריקנית ריינולדס .

קוואלקום ו-NXP Semi-Conductors  הגיעו, לפי מקורות בארה"ב, לסיכום על עסקת מיזוג ביניהן, במסגרתה קוואלקום תשלם כ-110 דולר עבור כל מניה של NXP. היקף העסקה הכולל אמור להיות קרוב ל-40 מיליארד דולר.