מיקרוסופט - הדוחות החזקים שהקפיצו את המניה לרמות שיא

האסטרטגיה העסקית של החברה מצליחה והמעבר לשירותי הענן נושא פירות ■ המניה נעה סביב שיא כל הזמנים

סטיה נאדלה, מיקרוסופט / צילומים: רויטרס
סטיה נאדלה, מיקרוסופט / צילומים: רויטרס

ענקית התוכנה מיקרוסופט  פרסמה הלילה (ה') את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה (הפיסקלי הראשון של החברה) והתוצאות היו מרשימות עד כדי שבמסחר שלאחר סגירת הבורסות זינקה המניה ב-6% ונגעה בשיא של שנת 1999. המניה נסחרה לאחר סגירת הבורסות בכמעט 60 דולר בעוד לפני פרסום הדוחות נסחרה המניה בקצת יותר מ-57 דולר.

יש לציין כי שיא כל הזמנים של המניה היה בסוף שנת 99' ומחיר המניה הלילה נגע בשיא זה. 

מיקרוסופט  סיימה את הרבעון עם רווחים של 76 סנט למניה והכנסות של 22.33 מיליארד דולר, זאת בעוד קונצנזוס התחזיות בוול סטריט צפה רווחים של 68 סנט למניה והכנסות של 21.71 מיליארד דולר.

החברה הודיעה שתשלים את המהלך האסטרטגי של רכישת לינקדאין שמהווה העמקת החדירה לעולם הרשתות החברתיות (למיקרוסופט החזקה משמעותי גם בפייסבוק, אך היא אינה משפיעה כמעט על הניהול שם) כשבמקביל תשלים את מכירת עסקי הטלפוניה הסלולרית שלה. המהלך יסתיים ברבעון הרביעי של השנה (השני הפיסקלי של 2017 עבור החברה).

הדוחות הכספיים של מיקרוסופט טובים בכל קנה-מידה, אולם מעבר לשורה התחתונה הרי שגם תמהיל הרווחיות וההכנסות שלה היה מרשים. החברה שהחלה לפני זמן לא רב בשינוי אסטרטגי של מעבר לשירותי ענן מתחיל להניב פירות. עסקי הענן של החברה הניבו הכנסות של 6.38 מיליארד דולר בעוד קונצנזוס התחזיות צפה הכנסות בסיגמנט של 6.27 מיליארד דולר. הכנסות שירותי ה-AZURE של החברה זינקו בלא פחות מ-116% ונראה כי סיגמנט סביבת הפיתוח על גבי הענן מתחיל לנגוס בנתח שוק משמעותי יותר מהשירות המתחרה של אמזון.