כנס חירום של עיתונאי תאגיד השידור: כחלון, עמוד בהבטחותיך

אנשי התאגיד מודאגים מהצעת החוק של ח"כ דוד ביטן הקוראת לבטל את הקמת התאגיד ■ "זה מאבק על הזכות להיות חלק משידור ציבורי חף משיקולים פוליטיים וליצור עיתונות איכותית וחופשית"

עיתונאי תאגיד השידור הציבורי ("כאן"), המאוגדים בארגון העיתונאים של ההסתדרות, ערכו הבוקר (ג') "כנס חירום", בעקבות הסערה הפוליטית הנמשכת סביב עתידו של התאגיד.

לפי הודעת הארגון, בכנס נטלו חלק כ-200 מעיתונאי ועובדי תאגיד השידור, ובהם גם אנשי "ועד המינהלה", המאוגדים אף הם בהסתדרות.

אנשי התאגיד מודאגים מטבע הדברים מהצעת החוק הפרטית של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד), הקוראת לבטל את הקמת התאגיד ולהמשיך להפעיל את רשות השידור הנוכחית במתכונת חסכונית יותר.

בוועד, כך נראה, מתכוונים לכוון את עיקר מאמציהם והלחצים שלהם בשר האוצר, משה כחלון, שעמד לימין התאגיד בסיבוב הקודם בקיץ, וכעת שומר על עמדה מעורפלת יותר בעניין עתידו.

על-פי פרסומים שונים, ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, מפעיל לחצים כבדים על כחלון כדי שזה יסכים לביטול תאגיד בשידור, וגם ח"כ ביטן טוען כי הצעתו נועדה קודם כל לשכנע את כחלון כי ביטול התאגיד יחסוך כסף.

בסיום הכינוס הוציא הוועד הודעה, בה נאמר: "זה מאבק של כולנו על הזכות להיות חלק משידור ציבורי חף משיקולים פוליטיים וליצור עיתונות איכותית וחופשית. אנחנו קוראים למשה כחלון, שר האוצר, לעמוד מאחורי הבטחותיו ולאפשר לנו להמשיך בעשייה".

באירוע נכחו גם יו"ר התאגיד, גיל עומר, והמנכ"ל, אלדד קובלנץ, ואלה השיבו לשאלות שהפנו אליהם העובדים וחזרו על הבטחתם כי התאגיד יעמוד בזמנים שנקבעו לו בחוק ויהיה מוכן לעלות לאוויר כבר ב-1 בינואר. 

בוועד מבטיחים כי בימים הקרובים ייערכו צעדי מחאה נוספים.