התאגיד הודיע לנתניהו וכחלון: נהיה מוכנים לשידור ב-1 בינואר

ההודעה הייתה צפויה על רקע כוונתו של התאגיד לעלות לשידור ב-1 בינואר והחוק שמחייב הודיע להודיע על כך 45 ימים מראש

תאגיד השידור כאן לוגו
תאגיד השידור כאן לוגו

על רקע המאבק של תאגיד השידור  הציבורי החדש ("כאן") על עתידו, הודיעה היום (ג') מועצת התאגיד לשר התקשורת, בנימין נתניהו, ולשר האוצר, משה כחלון, כי התאגיד מוכן לעלות לשידור.

הודעה זאת הייתה צפויה על רקע התיקון לחוק השידור הציבורי שעבר בכנסת במהלך אוגוסט. בתיקון נקבע כי התאגיד יוכל לעלות לשידור כבר בינואר 2017, ולכל המאוחר ב-30 באפריל 2017, ובתאגיד הצהירו מיד כי בכוונתם לעלות לשידור כבר בינואר.

לצורך כך היה על מועצת התאגיד להודיע לשר התקשורת ולשר האוצר על מוכנותם עד ה-15 בנובמבר, אך ככל הנראה כחלק מהמאבק על עתיד התאגיד שמתנהל בימים אלה הוחלט לעשות זאת כבר עכשיו.

ההודעה הזאת אמנם מעבירה באופן רשמי את הכדור למגרש של נתניהו וכחלון, אך לא משנה באופן ממשי את מצבו של התאגיד. ראשית, מבחינה פוליטית נתניהו מתנגד ככל הידוע לעלייתו של התאגיד, ועושה ככל הנראה מאמצים גדולים כדי למנוע את עלייתו לאוויר, בין אם באמצעות הצעת החוק הפרטית של ח"כ דוד ביטן, ובין אם באמצעים פוליטיים אחרים.

על-פי גורמים במערכת הפוליטית, כחלון - שבסיבוב הקודם היה נחוש להגן על התאגיד - פחות נחוש לעשות זאת כעת, אם כי לפחות באופן רשמי במפלגתו טוענים כי לא חל שינוי בעמדתו.

אבל גם ללא הקשיים שמערים ראש הממשלה על התאגיד רמת המוכנות שלו אינה ברורה. כפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", בתאגיד לא איישו עדיין שורה אורכה של תקנים בכירים, ומצבה של חטיבת החדשות הטלוויזיונית שלו אינו נראה מבטיח. בין התפקידים הבכירים שככל הידוע לא אוישו עד כה נכללים מגישי המהדורה המרכזית, עורכי המהדורה המרכזית, ראשי דסק בכירים ועוד. מעבר לכך, לא ברור גם כעת מה הן תוכניות הפריים-טיים המרכזיות שיש בידי התאגיד שיהיו מוכנות לשידור כבר ב-1 בינואר.