רוצים סיני? שלמו חילוץ וטיפול רפואי

עדת חוכמולוגים מתעלמת מדאע"ש והמלצות המטה ללוחמה בטרור - על חשבוננו

סיני, שארם א-שייך (צילום רויטרס)
סיני, שארם א-שייך (צילום רויטרס)

מתה על ישראלים חוכמולוגים. טיפוסים חסרי אחריות ואגואיסטים שחושבים שהם דופקים את השיטה, אלה שרואים את החיים דרך ה"פאן" וה"סתלבט" והחור שבשקל ושמים קצוץ על כולם. צפיתי בטור מכוניות ארוך שבו ישבו פרופסורים בחוכמולוגיה שימושית במוצ"ש האחרון, תקועים בפקק עצום ממסוף הגבול בטאבה המצרית, לכיוון צפון. הזן המיוחד הזה, שמתרבה באופן מדאיג בשנה האחרונה, קורא לעצמו "המכורים לסיני", שנכון יותר לכנות אותם "ניצולי סיני".

התקשורת דיווחה בחודשים האחרונים בהרחבה על נופשים הלומי נירוונה, אלכוהול ושמש, שהשתפכו על היופי והשלווה האינסופית והכנסת האורחים המדהימה של הבדואים, ושיקפצו הנודניקים משביתי השמחות מהמטה ללוחמה בטרור שמתריעים מפני נסיעות לגן העדן שעולה כמו עשירית חופשה באילת. אי-אפשר היה לחמוק מהתמונות המחויכות והרשמים הרוטטים מהתלהבות שפיזרו ביד רחבה ברשתות החברתיות.

לטורקיה הם לא ייסעו, החכמולוגים מסיני, כי בטורקיה, למרות שזול בטירוף, נורא מסוכן - הנה, הרי לא מזמן נהרגו ונפצעו שם ישראלים. אבל לסיני? בסיני זה אחרת. איך אמר לי חכמולוג זרוק כזה? הסיכוי להיות מעורב בפיגוע טרור בסיני נמוך יותר מאשר בישראל.

סיני, שארם א-שייך (צילום: רויטרס)
 סיני, שארם א-שייך (צילום: רויטרס)

הגדיל לבאר הגולש אריאל, בפורטל המידע השוקק "גו סיני", שענה בתשובתו המנומקת לשאלה התמימה, "אין בעיה לרדת לשארם, נכון?", ב:"לא אמורות להיות בעיות, הם סך-הכול רוצים את הכסף שלך ולא יעשו הצגות בפני אורחים אחרים במלון. זה לא אומר שהם אוהבים אותך, אבל תרגיש תייר כמו כל השאר".

אריאל מבין בתת-מודע שלו שיש סכנה כלשהי בהימצאותם של ישראלים בסיני, בעיקר כשהכוחות המצריים עורכים בדיוק מבצע חסר תקדים של חיסול מוקדי דאע"ש באזור. אלא שהוא מיד יאמר בליבו: החבר'ה מדאע"ש נמצאים במרחק ארבע-חמש שעות מפה. מה אכפת לי?

לא אכפת להם אם חיילי דאע"ש יחליטו לברוח לכיוון שלהם. לא מזיז להם אם יקרה משהו, כי הרי כל ישראל אחים, אבל רק שזה נוגע בישבן שלהם. מדינת ישראל, שרק לפני שנייה צפצפו עליה בכל הכוח, תשלח כוחות חילוץ לפנות אותם בבהילות. מה, הם לא משלמים מסים?

סיני, שארם א-שייך (צילום: רויטרס)
 סיני, שארם א-שייך (צילום: רויטרס)

אני מחכה לחבר כנסת יעיל, שיגיש הצעת חוק מסודרת לפיה ישראלי שמחליט על דעת עצמו לעבור על המלצות המטה ללוחמה בטרור ולסכן את עצמו ביודעין, ייאלץ לשאת את הוצאות החילוץ והטיפול בו בחו"ל. הרי עם כל הכעס והסלידה מעדת החכמולוגים, ולמרות שמגיע להם להתמודד עם חוסר האחריות שלהם לבד, המצפון שלנו לא ייתן לנו להשאיר אותם מאחור. אם אפשר, צריך להשית עליהם גם קנס גדול שילמד אותם חוכמה מהי.

אם, חלילה, ניקלע שוב למצב שבו במקום טור מוניות מלאות בחכמולוגים שזופים, נראה שיירה של אמבולנסים מחכה מהצד הישראלי של הגבול, מחכים שהמצרים יואילו בטובם לתת לפצועים לצאת משם, כשכל דקה קריטית להצלת חיים - אולי ניזכר כולנו בדאחקות שהריצו בראס אל שטן, על הלחוצים ממרכז הארץ שלא מבינים כלום ודואגים בלי סיבה.