"ניו-יורק טיימס" רכש את אתרי ההמלצות Wirecutter ו-Sweethome

אתרי המלצות הצרכנות, שמדרגים גאדג'טים וציוד טכנולוגי, מציעים מודל הכנסה אטרקטיבי על רקע הירידה המואצת בהכנסות מפרסום בדפוס

ניו יורק טיימס / צילום: בלומברג
ניו יורק טיימס / צילום: בלומברג

"ניו-יורק טיימס" רכש את אתרי המלצות הצרכנות Wirecutter ו-Sweethome, במסגרת מאמציו לחזק את נוכחותו הדיגיטלית עקב השחיקה הנמשכת בהכנסות הפרסום בדפוס.

האתרים, שהוקמו ב-2001 בידי כתב הטכנולוגיה בריאן לאם, מדרגים גאדג'טים וציוד טכנולוגי, ולאחר מכן מקשרים בין הקוראים לחברות כגון אמזון, שמוכרות את המוצרים. לאחר מכן גובה האתר חלק מכל מכירה שמתבצעת באמצעות ההמלצות המתפרסמות בו.

"זה עסק שמנוהל באופן מרשים, ושיש לו מודל הכנסה מאוד אטרקטיבי", אמר מארק תומפסון, נשיא ומנכ"ל חברת "ניו-יורק טיימס", בהודעה שפרסם.

הרכישה מתבצעת בעוד תעשיית העיתונים נכנסת לתקופה סוערת במיוחד, על רקע הירידה המואצת בהכנסות הפרסום בדפוס. מצב זה מאלץ את המו"לים לשקול קיצוצי עלויות משמעותיים וכן העברת משאבים לתחומים יותר ממוקדי דיגיטל.

חברת "ניו-יורק טיימס" הודיעה כי היא מתכננת סבב קיצוצים בתחילת השנה הבאה. בשבוע שעבר הציע "וול סטריט ג'ורנל" לעובדים חבילות פרישה בתנאים משופרים והזהיר מפני פיטורים אפשריים במסגרת ארגון מחדש נרחב של פעילויותיו עקב הירידה הנמשכת בהכנסות הפרסום בדפוס.

חברת "ניו-יורק טיימס" דיווחה על הפסד ברבעון האחרון, שהסתיים ב-30 ביוני. הסיבה העיקרית להפסד הייתה צניחה של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד בהכנסות הפרסום בדפוס. הפרסום הדיגיטלי התכווץ ב-6.8% ל-45 מיליון דולר, בשל הירידות בפרסומות מסורתיות יותר באינטרנט.