בעקבות הטענות נגדו: ארי שביט לא הופיע הערב בתוכנית "שישי"

בערוץ 10 עדיין לא קיבלו החלטה סופית כיצד לנהוג בעיתונאי המשמש כפאנליסט התוכנית, שנטען כי תקף מינית עיתונאית אמריקאית

ארי שביט / צילום: רוני שיצר
ארי שביט / צילום: רוני שיצר

ארי שביט לא נטל חלק הערב (ו') בתוכנית "שישי" עם איילה חסון, המשודרת בערוץ 10. זאת, בעקבות טענותיה של העיתונאית האמריקאית דניאל ברין כי שביט תקף אותה מינית לפני כמה שנים. יחד עם זאת, בערוץ עדיין לא החליטו כיצד להתייחס לפרשה, והבדיקה שנעשית בעניין תימשך.

שביט משמש כעיתונאי ופובליציסט ב"הארץ", ואמש, בשעת לילה מאוחרת, פורסמה הודעה רשמית של העיתון בעניינו, ממנה עולה כי שביט הודיע לעיתון שבחר לקחת פסק זמן מכתיבה עבורו.

"'הארץ' מתנגד בכל תוקף להטרדות מיניות ורואה בהן התנהגות פסולה שיש לעקור מהשורש", נכתב בהודעה. "'הארץ' מצפה מעובדיו להקפיד על התנהגות מקצועית. ארי שביט הוא עיתונאי בכיר ורב-הישגים ב'הארץ' יותר מ-20 שנה. היום הוא הודיע לנו כי בעקבות הפרסומים האחרונים, החליט לקחת פסק-זמן מעבודתו העיתונאית".

מוקדם יותר אתמול פרסם שביט באתר העיתון הבהרה, בה נכתב כך: "לפני יותר משנתיים וחצי, בפברואר 2014, פגשתי את גברת דניאל ברין לשיחה בלוס אנג'לס. היום אני מבין, בצער, שפירשתי באופן שגוי לחלוטין את האינטראקציה בינינו באותה פגישה. עד שקראתי השבוע את המאמר אותו פרסמה, חשתי שהיה לנו מפגש ידידותי שכלל, בין היתר, גם יסודות של חיזור. לרגע לא חשבתי שמדובר בהטרדה מינית. אבל את מה שאני ראיתי כחיזור, ברין ראתה כהתנהגות לא הולמת ואף מטרידה מצדי.

"כמי שמכבד כל אישה וכל אדם, וכמי שסולד מהטרדות מיניות, אני מתנצל מעומק לבי על אי-הבנה זו. לא התכוונתי לעשות דבר שאינו מקובל על גברת ברין, ובוודאי שלא הייתה לי כל כוונה לגרום לה לתחושת אי-נוחות או לפגוע ברגשותיה".

ביום חמישי בבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" טקסט שכתבה העיתונאית דניאל ברין לפני כשבוע ב"ג'ואיש ג'ורנל". במאמר היא מתארת כיצד הגיעה לפני מספר שנים לראיון עיתונאי ישראלי שהרשים אותה, והשניים נפגשו בשעה 22:00 בלובי המלון שלו בלוס אנג'לס, לאחר שאמר לה שזהו המועד היחיד שבו יהיה פנוי.

"אחרי שעניתי על אחת משאלותיו בצורה שריגשה אותו, הוא גחן לעברי כמו חיה, אחז בחלק האחורי של ראשי ומשך אותי לעברו", כתבה ברין. "הפניתי את ראשי כדי להימנע מ(מגע עם) הפה שלו, ואמרתי לו: 'אני לא מבינה, רק אתמול לפני כולם (בכנס בו השתתף) דיברת בצורה כל-כך אוהבת על אשתך'". לדבריה, העיתונאי אמר לה שלו ולאשתו "יש סידור", וכששאלה אותו אם אין לו ילדים, השיב בחיוך: "כן, ועדיין לא סיימתי".

בהמשך, לטענתה, הוא הציע שהשניים יעלו יחד לחדרו, וכשסירבה, אמר לה, לדבריה: "אנחנו לא חייבים לעשות סקס, אני רק רוצה לתת לך חיבוק".

לדברי ברין, כשהחליטה שהיא עוזבת את המקום ומוותרת על הראיון, התעקש העיתונאי ללוות אותה למכוניתה. "טיילתי לבדי ברחבי העולם ללא פחד, וכאן, לא רחוק מהבית, היה אחד הרגעים הבודדים בחיי שבהם חשתי גם מאוימת וגם משותקת", היא כתבה וסיכמה: "בסופו של דבר אני חשה את עצמי 'בת-מזל', כי למרות שהותקפתי מינית, לא נאנסתי או נפגעתי פיזית בדרך אחרת".