נחנך קו השייט המחבר בין עכו לחיפה בעלות של 11 מיליון שקל

עשרות שנים דיברו עליו כעל מנוף תיירותי לכל אזור הצפון, וכעת הוא הופך למציאות ■ קו השייט עכו-חיפה שנחנך לאחרונה יהווה גם אטרקציה תיירותית וגם עורק תחבורה אלטרנטיבי

רעיון שהתבשל במשך עשרות שנים הצליח סוף סוף להתממש, לפחות לתקופת הרצה. משרד התיירות השיק, באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ועיריות חיפה ועכו, קו שייט המחבר בן הערים חיפה ועכו. הקו יהווה גם אטרקציה תיירותית וגם עורק תחבורה אלטרנטיבי לתושבים ולתיירים, ועלותו 11 מיליון שקל.

שר התיירות, יריב לוין, מסר כי "במקום לנסוע ממקום למקום באוטובוסים בפקקים התייר יוכל להגיע בזמן קבוע לראות בדרך את הנופים. מדובר על חלק מפיתוח כללי של האזור שיביא את עכו וחיפה למרכז הבמה התיירותית של מדינת ישראל". 

ההפלגה מעכו לחיפה אורכת כ-45 דקות כאשר קיבולת הספינה הקרויה "מלכת עכו" היא עד 220 אנשים בהפלגה, ועד היום שימשה רק לשייט סביב חומות העיר העתיקה. העלות לכרטיס בכיוון אחד היא 30 שקל ועלות כרטיס הלוך ושוב הינה 55 שקל.

הספינה תשוט ברציפות לאורך קו החוף, ותחלוף על פני נופי הכרמל והעיר התחתית בחיפה, עד לעגינה בנמל הדייגים הציורי והאותנטי במרינה של עכו. ראשי הערים יונה יהב ושמעון לנקרי מסרו כי השקת קו השייט מהווה הגשמת חלום עבור שניהם, מקווים שמדובר באבן הפינה לפיתוח אזור תיירותי שוקק חיים לעשרות אלפי תיירים שיפקדו את המקום מידי שנה.

יונה יהב רואה בקו החדש מנוף להבאת עשרות אלפי תיירים, ומשוכנע כי בחיפה עומדים לקום עשרות בתי מלון חדשים. שמעון לנקרי אמר כי עכו היא עיר תיירות עם אתרים היסטוריים, ובטוח כי זהו חיבור טבעי בין שני ערי תיירות שיביא להתפתחות אזורית וכלכלה חזקה יותר. 

ההפלגות בקו השייט חיפה עכו מתבצעות במשך כל היום ואף תוגברו לאחרונה עקב התעניינות הולכת וגוברת של הציבור. הפלגה ראשונה יוצאת בשעה תשע וחצי בבוקר מעכו והפלגה אחרונה יוצאת בשעה שמונה בערב מחיפה.