אושר "חוק הפורנו" - חסימת תכנים פורנוגרפיים באינטרנט

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את החוק המחייב ספקיות אינטרנט לחסום תכנים פורנוגרפיים ברשת, אלא אם הלקוח מבקש להסיר את החסימה

ילדים אינטרנט גולש גלישה מחשב היי-טק הייטק / צלם:  טינקסטוק
ילדים אינטרנט גולש גלישה מחשב היי-טק הייטק / צלם: טינקסטוק

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את "חוק הפורנו", החוק המחייב ספקיות אינטרנט לחסום תכנים פורנוגרפיים באינטרנט - כך דווח בגלי צה"ל.

החוק מחייב את ספקיות האינטרנט לחסום כל תוכן פורנוגרפי או אלים, אלא אם מבקש הלקוח להסיר את החסימה.

יוזמי החוק טענו כי הוא יסייע למנוע חשיפת יתר לאלימות; ואילו מתנגדיו טוענים כי מדובר בפגיעה מוחלטת בחופש המידע, וכי החוק יגרום לחסימת יתר של אתרים בעלי תוכן ראוי כמו חינוך מיני ובריאות.

הצעת החוק תגיע לאישור מליאת הכנסת במושב החורף הקרוב. 

יו"ר ועדת האינטרנט בלשכת עורכי הדין: הצנזורה על האינטרנט אינה תחליף לאכיפה

יו"ר ועדת אינטרנט ומחשבים בלשכת עורכי הדין, עו"ד אילן שדי, התייחס להצעה ואמר: "תכליתן של הצעות כגון הצעת החוק של ח"כ מועלם לחייב את ספקיות האינטרנט לסנן אתרים פונוגרפיים או תכנים אחרים אשר יקבע כי אינם הולמים את כל המשתמשים, אלא אם הלקוח התקשר ודרש אחרת, ממחישות את הסכנה שנשקפת לאינטרנט בארץ, ומקורן בחוסר האמון הבסיסי ביכולתן של הרשויות לאכוף את החוק הישראלי ברשת האינטרנט. חוסר אמון זה, לטעמי, הוא תולדה של אוזלת-ידה של המדינה בכל הקשור לאכיפה ברשת האינטרנט, אותה ניתן להמשיל לניסיון להרוג יתושים תחת ייבוש הביצה.

"חקיקה זו ואחרות עלולות לשנות את פניה של רשת האינטרנט באופן ניכר ולשוות לה צביון אחר, שיעקר מתוכן את ייחודיותה ואת תרומתה האדירה להנגשת הידע, למימוש מלא של חופש הביטוי ועוד. יוצא כי דווקא בשם חופש זרימת המידע, ועל-מנת להגן עליו - שומה על הרשויות להגביר את האכיפה ברשת האינטרנט, וזאת תוך שימוש בכלים הקיימים תחילה".