אושרה הצעת חוק לפיצול בתים צמודי קרקע ליחידות דיור

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ אלי כהן ■ עפ"י ההצעה, הוראת שעה התקפה ל-5 שנים תתיר פיצול נכס צמוד קרקע למספר יחידות דיור

אלי כהן / צילום: תמר מצפי
אלי כהן / צילום: תמר מצפי

הצעת חוק חדשה של חבר הכנסת אלי כהן (כולנו) אושרה היום (א') על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. מדובר בהצעת חוק פרטית, שמציעה להתקין הוראת שעה למשך חמש שנים במסגרתה פיצול נכס צמוד קרקע למספר יחידות דיור יהיה חוקי. על פי הצעת החוק, פיצול נכס שכזה לא ידרוש היתר מהוועדה המקומית ובמקביל, בעל הנכס אף יהיה פטור מהיטל השבחה.

הצעת החוק קובעת שלושה סייגים למצב של פיצול הנכס. הראשון הוא שהנכס המקורי גדול מ-120 מ"ר, השני הוא שיחידת הדיור החדשה שתיווצר מהפיצול תהיה בשטח של לפחות 60 מ"ר ובעלת כניסה נפרדת, שירותים ומטבח. והסייג השלישי, שיחידת הדיור צריכה להיות מושכרת בשוק החופשי ולא לקרובי משפחה או למי שיש זיקה בינו לבין בעל הנכס.

"מצוקת הדיור, הגידול במספר הזוגות הצעירים המתחתנים מדי שנה, עליית תוחלת החיים והמחסור החמור בהיצע דירות קטנות לשוכרים, מחייבת היערכות מיידית להגדלת מלאי הדירות להשכרה, ובמיוחד דירות בנות 2 עד 3 חדרים", כך חבר הכנסת כהן, "בהתאם, הצעת החוק האמורה תגדיל את היצע הדירות הקטנות להשכרה עבור הזוגות הצעירים, ותסייע בידם לחסוך את תשלומי הארנונה והאחזקה השוטפת".