קבוצת רכישה מימשה קרקע בבת ים בעבור 135 מיליון שקל

מדובר במגרש אותו מימשה חברת אלדר השקעות ■ המגרש ממוקם במערב העיר, עליו ניתן לבנות מגדל מגורים בן 45 קומות שיכלול 177 יחידות דיור ■ יו"ר החברה: "לאחר מקרה ענבל אור היו לנו הרבה ביטולים בקבוצה" 

פרויקט עדן טאואר בבת ים/  הדמיה arc-deco - אלדר השקעות
פרויקט עדן טאואר בבת ים/ הדמיה arc-deco - אלדר השקעות

מימוש קרקע בבת ים. קבוצת רכישה אותה ארגנה חברת אלדר השקעות מימשה קרקע בעיר בת ים. מדובר במגרש הממוקם במערב העיר עליו ניתן לבנות מגדל מגורים בן 45 קומות שיכלול 177 יחידות דיור.

את הקרקע מימשה הקבוצה בעבור כ-135 מיליון שקל, סכום המשקף שווי של כ-763 אלף שקל לקרקע לדירה. הקרקע נרכשה מחברת שלומות חברה לבניין בבעלות משפחת חממי שנכנסה גם היא לקבוצת הרכישה ומחזיקה בזכויות לכמה דירות בפרויקט. את המגדל תכנן משרד דב קורן, חברת וקסמן גוברין גבע תספק את הניהול ההנדסי לפרויקט, את קבוצת הרכישה ייצג בעסקה עוה"ד אמיר פרס ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן ואת משפחת חממי ייצג בעסקה עוה"ד חיים דבוש. נציין כי נכון להיום טרם בחרה הקבוצה קבלן מבצע.

מנהלי קבוצת הרכישה סיפרו היום כי דמי הניהול שגובה החברה עומדים על 7.5% מעלות הקמת הפרויקט והוסיפו כי לאחר התפוצצות פרשת ענבל אור לפני מספר חודשים הענף חווה טלטלה לא קטנה. "לאחר מקרה ענבל אור היו לנו הרבה ביטולים בקבוצה", סיפר אמיר שאלתיאל יו"ר אלדר, נאלצנו להתמודד עם אווירה שלילית בעקבות הפרסומים אודות ענבל אור והחברה".

לדבריו, אחרי התפוצצות הפרשה אנשים רבים חטפו רגליים קרות ורבים מהם ביטלו הרכישה. נציין כי לא מדובר באירוע נדיר וכי מארגנים רבים של קבוצות רכישה מדווחים על שינוי מגמה בתחום. הדבר ניכר במימושי קרקע פחותים הרבה יותר בקבוצות רכישה בחודשים האחרונים.

כדי לנסות ולהחזיר את הציבור לקבוצות הרכישה החליטו באלדר לאמץ חלקים ממסמך שפרסמה לאחרונה לשכת עורכי הדין הנוגע לכללים שיש להחיל על קבוצות רכישה. מדובר במסמך שנכון להיום אינו מחייב, ופורסם על ידי לשכת עורכי הדין לקראת חקיקה המתגבשת נכון להיום בנושא.

רו"ח עדי דנה, מנכ"ל אלדר השקעות, ציין היום, כי "אימצנו באופן וולנטרי את המלצות פורום לשכת עורכי הדין להסדרת הפיקוח בענף קבוצות הרכישה, המצטרפים לקבוצה קיבלו חוברת המפרטת את המלצות הפורום ואת המסמכים הנוגעים לפרויקט והמאשרים את ההמלצות עם אישור חתום של משרד עוה"ד הרצוג פוקס נאמן. הערכנו שתהליך שינוי החקיקה בנושא קבוצות הרכישה יימשך תקופה ארוכה ובחרנו לא להמתין למהלכים ממשלתיים".

נציין כי מהלכים אלו כוללים בין היתר דברים שהיו אמורים להיות ברורים מאליהם בקבוצות רכישה כמו התחייבות למיני נאמן והפקדת הכספים בחשבון נאמנות אבל כנראה שפרשת ענבל הוכיחה שאין דבר מובן מאליו בתחום זה. במקביל, חשוב לציין שקבוצת רכישה, גם אחרי אימוץ המלצות לשכת עורכי הדין, עדיין לא מתחייבת בפני חברי הקבוצה על מחיר סופי לדירה, לא מעניקה ערבויות חוק מכר ולא יודעת להתחייב על מועד מסירה סופי לחברי הקבוצה שהם יזמים לכל דבר ועניין.