"קסטרו מניית ערך קלאסית - אפסייד של 35% על מחיר השוק"

ווליו בייס ממליצה על קסטרו: "רכישת הודי'ס צפויה לתרום לרווח ולתזרים באופן מיידי - המניה מתומחרת בחסר על שוויה הכלכלי"

קסטרו / צילום: איל יצהר
קסטרו / צילום: איל יצהר

"אנו רואים בקסטרו  מניית ערך קלאסית, אשר צומחת בצורה מתונה ומניבה תשואת דיבידנד נאה לבעלי מניותיה", כך קובעים בחברת ווליו בייס, שמתחילים לסקר את מניית קבוצת האופנה קסטרו, שבשליטת ובניהול מייסדיה - משפחת רוטר. השווי שנוקבים בווליו בייס לחברה הוא כ-805 מיליון שקל, הגוזר מחיר של 151 שקל למניית קסטרו, אפסייד של כ-35% על מחיר השוק.

האנליסטים של ווליו בייס מציינים כי "קסטרו הינה מניית ערך המתומחרת בחסר על שוויה הכלכלי, בעלת מדיניות דיבידנד קבועה". עוד לדבריהם, "במבט ראשוני מניית קסטרו נראית יקרה יותר ממה שהיא באמת, בעקבות מבנה הון בלתי יעיל ונכסים עודפים ששוויים איננו מקבל ביטוי בשווי החברה".

יחד עם זאת, הם קובעים, "רכישת הודי'ס, על ידי שימוש ביתרות הנזילות הגבוהות של החברה, צפויה לתרום לרווח הנקי ולתזרים המזומנים באופן מיידי, ומנגד שימוש במנוף פיננסי סביר יעלה את התשואה לבעלי המניות". עוד ציינו בהקשר זה, כי רכישת רשת האופנה הודי'ס צפויה לתרום מיליוני שקלים לתוצאות קסטרו, וזאת "מבלי לגזול משאבים ניהוליים וכלכליים מקסטרו".

לאחרונה, נזכיר, השלימה קסטרו עסקה מהותית כשרכשה 26.4% ממניות קבוצת האופנה הודי'ס, ואופציה להגדיל את ההחזקה ל-50% מהקבוצה הנרכשת, לפי שווי של כ-356 מיליון שקל להודי'ס. בתמורה שילמה קסטרו 75 מיליון שקל במזומן וכן הקצתה מניות קסטרו, המהוות כ-4.99% מההון. העסקה כוללת את פעילות רשת אופנת הבייסיק הודי'ס, רשת האביזרים טופ טן, רשת משקפי השמש קרולינה למקה ורשת האביזרים הבינלאומית אקססורייז, והיא הושלמה בתחילת אוקטובר. בווליו בייס מציינים בהקשר זה כי "מדובר בעסקה נכונה עבור קסטרו, אך בעבודה זו לא נתנו אפסייד להשקעה זו".

תשואת דיבידנד שנתית של כ-5%

עוד אומרים בווליו בייס כי "במקביל לפעילות המסורתית, בבעלות קסטרו מספר נכסי נדל"ן אשר להערכתנו רשומים בספרי החברה בשווי נמוך משוויים הכלכלי. הנכס העיקרי הינו קרקע בבת ים אשר לגביה המליצה הוועדה המקומית על שינוי ייעוד ובנייה של שני מגדלים בני 38 קומות, שיכללו מגורים, משרדים ומסחר. אישור התוכנית בוועדה המחוזית (תהליך של כשנתיים) עשוי להביא לעלייה משמעותית בערך הקרקע", אך זו "לא כלולה במודל (האנליזה)".

בווליו בייס מציינים כי לקסטרו, שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-595 מיליון שקל, מדיניות חלוקת דיבידנד של לפחות 50% מהרווחים הראויים לחלוקה, כשבשנים האחרונות חילקה החברה דיבידנדים בהיקף של 25-30 מיליון שקל בשנה, המגלמים תשואת דיבידנד שנתית של כ-5%.

בחירות אופנתיות בישראל
 בחירות אופנתיות בישראל