מתכננים טיול בחו"ל? הנה שני אתרים חדשים שכדאי להכיר

העידן הדיגיטלי יצר מציאות חדשה בתחום התיירות, שבה טכנולוגיות מתקדמות הפכו לחלק בלתי נפרד מהתחום ■ כנס טרוול טק, שנערך השבוע ביפו, הציג שלל סטארט-אפים טכנולוגיים ומוצרי תיירות חדשים

צ'ק אין, חופשה בניו יורק/ צילום: שאטרסטוק
צ'ק אין, חופשה בניו יורק/ צילום: שאטרסטוק

תעשיית התיירות העולמית מגלגלת סכום של 7.6 טריליון דולר, כשהיא מהווה בערך 10% מהתוצר הגולמי העולמי - זהו ענף שמצוי במגמת גידול מתמיד, אשר מחד מציע מוצר מסורתי כמו חדר במלון או טיסה, ומאידך שזורות בו טכנולוגיות מתקדמות.

השבוע נערך כנס טרוול טק, שקיבץ אליו בכירים מענף התיירות יחד עם חברות סטארט-אפ ויזמים טכנולוגיים למוצרי תיירות. הדובר המרכזי בכנס, שהתקיים במרכז פרס לשלום ביפו, היה שלדון אדלסון, יו"ר ומנכ"ל של ענקית המלונות לאס וגאס סטאדס, חברה שהקים אדלסון בשנות ה-80 ואשר שוויה מוערך כיום ב-50 מיליארד דולר. 

אדלסון סיפר איך התחיל את דרכו העסקית בשנות ה-60 עם חברת טיסות צ'רטר שלימים הפכה לסוכנות נסיעות מובילה, והשאר היסטוריה.

מי שיזם את הכנס הוא רום הנדלר, שכיהן עד לאחרונה בשורה של תפקידים בכירים באימפריה של אדלסון וחזר לישראל במטרה להקים את חברת אינובל, שמטרתה לעודד יזמות ישראלית בעיקר בתחום התיירות. 

ואכן, לא מעט רעיונות נהדרים הוצגו בכנס. אנחנו נציג לפניכם שניים מהם, תוך דגש על הפן החברתי של המטייל. הסטארט-אפ הראשון, ווי טריפ עלה לאוויר ממש לאחרונה עם האתר ווי סקי, והוא מציע לקבוצות קטנות, כלומר לכמה חבר'ה שנוסעים יחד, לארגן בקלות את החופשה המשותפת שלהם באמצעות אתר שמרכז עבורם את כל רכיבי החבילה, תוך דגש על גמישות מרבית. 

הסטארט-אפ השני הוא טרוול מייקר, שפועל באמצעות אפליקציה חינמית שמטרתה לחבר בין אנשים רלוונטיים בהתאם ליעד הנסיעה הבאה שלכם. מדובר ברשת חברתית למטיילים שמאפשרת לחבריה להסתייע בעמיתיהם לקבוצה בהתאם ליעד אליו הם צפויים לטוס - משלב הזמנת הטיסה והתאמתה לחברים שישהו ביעד באותו המועד ועד לשלב ההגעה ליעד עצמו, כאשר יוכלו לקבל המלצות רלוונטיות בזמן אמת לפי תחומי עניין, גיל ואופי הנסיעה.