המבקר: הדואר לא נערך כיאות לסחר הבינלאומי המתפתח

דוח מבקר המדינה: חברת הדואר טרם השלימה את היערכותה לטיפול מיטבי בתחום המתפתח של שירותי הדואר הבינלאומי ■ הדואר: הביקורת התבצעה בעיצומה של רפורמה מקיפה

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, מצא ליקויים לא מעטים בחברת דואר ישראל - ליקויים שנדמה שאין ישראלי שלא חווה אותם על בשרו כאשר בא במגע בשנים האחרונות עם דואר ישראל.

המבקר בדק את נושא השילוח הבינלאומי ולא התפרס על פעילויות נוספות, אולם נדמה כי די בתחום זה כדי להאיר את הבעיות בחברה באופן כללי.

לדברי המבקר, "תלונות רבות שהגיעו הן לנציבות תלונות הציבור שבמשרד מבקר המדינה, הן לנציבות תלונות הציבור שבחברת הדואר והן לוועדות שונות בכנסת, מורות שחברת הדואר טרם השלימה את היערכותה לטיפול מיטבי בתחום המתפתח של שירותי הדואר הבינלאומי. יצוין כי החברה נמצאת בעיצומו של תהליך לשיפור כמה משירותיה וממערכי התפעול שלה, ובהם גם בתחום הדואר הבינלאומי".

עוד נכתב "אף שחברת הדואר מודעת זה שנים לקשייה במתן שירותי הדואר הבינלאומי, בייחוד נוכח השינויים הרבים שחלו בתחום זה, היא לא נערכה אליהם כיאות כך שתוכל לשפר את שירותיה בהיקפים החדשים של הסחר האלקטרוני".

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "הביקורת התבצעה בעיצומה של רפורמה מקיפה שעברה החברה במהלך 2015. בשנה האחרונה ומאז כניסת המנכ"ל הנוכחי הוגדר תחום הסחר המקוון כיעד אסטרטגי, ופותחו כלים רבים שמטרתם שיפור השירות ותמיכה בהורדת יוקר המחיה. החברה פתחה 300 מרכזי מסירת חבילות, בנוסף ל-700 הסניפים הקיימים, שעות פתיחת הסניפים הוארכו, מוקד שירות הלקוחות תוגבר, הושק שירות בתשלום למסירת חבילות בבית הנמען, הושקה אפליקציה לזימון תורים, ונשלחים מסרונים ללקוחות לאיסוף החבילות בסניפים".