אחרי שנה בתפקיד: רבקה קהת פורשת מגוגל ישראל

את קהת, ששימשה כסמנכ"לית לקוחות מקומיים, עשוי להחליף אורן חפץ, בעבר סמנכ"ל יו-טיוב ישראל

רבקה קהת / צילום: תמר מצפי
רבקה קהת / צילום: תמר מצפי

שינוי פרסונלי משמעותי בגוגל ישראל: ל"גלובס" נודע כי שנה בלבד לאחר שהצטרפה לחברה - רבקה קהת, סמנכ"לית לקוחות מקומיים ומי שלמעשה משמשת מספר 2 בהיררכיה לאחר מאיר ברנד, פורשת מתפקידה.

לקהת טרם מונה מחליף, אך אחד השמות הנשמעים כמי שעשוי להחליף אותה הוא אורן חפץ, בעבר ראש תחום שירותים פיננסיים בגוגל ישראל.

קהת, שמגיעה במקור מתחומי השיווק הקלאסי, הייתה בשנה האחרונה מנהלת הפעילות בישראל, כחלק מהכוונה של גוגל להעמיק ולחזק אחיזה בשוק הפרסום המקומי. 

גוגל ישראל משקיעה לא מעט משאבים בטיפוח הקשרים שלה עם מפרסמים וסוכנויות ומחזיקה בישראל מטה עם כמות לא מבוטלת של כוח-אדם שעובד מול משרדי הפרסום והמפרסמים - בשונה מפייסבוק, שהמטה שלה בישראל מצומצם מאוד, וכוח-האדם המוקצה לעבודה מול משרדי הפרסום והמפרסמים הוא קטן. 

לגוגל יש שתי זרועות עיקריות מול שוק הפרסום הקלאסי: אחת תחת ניהולה של עינת נמש, הפועלת ישירות מול סוכנויות הפרסום; והזרוע השנייה פועל ישירות מול מפרסמים.

קהת הגיעה כאמור מתחומי השיווק הקלאסי. חלק ניכר מהתפתחות הקריירה שלה היה בפרוקטר אנד גמבל, שם שימשה בתפקידה האחרון כסמנכ"לית אסטרטגיה. בתחילת דרכה בחברה היא ניהלה כמה מותגים, בהמשך מונתה לתפקיד אזורי במטה פרוקטר בז’נווה ולאחר מכן קודמה לתפקיד מנכ"לית מותג אולדייז העולמי. מפרוקטר המשיכה קהת לתפקיד קצר כראשת מטה תכנון אסטרטגיה שיווק ושירות בחטיבה הקמעונאית של בנק הפועלים, ומשם עברה לגוגל.

עתה, כאמור, מסתבר כי הרומן עם גוגל לא האריך ימים, וקהת פרשה מתפקידה.

בגוגל סירבו להתייחס לידיעה.