בכפוף לשימוע: ערוץ 20 יוכל לשדר מהדורת חדשות

מועצת הכבלים והלוויין אישרה את בקשת ערוץ המורשת שהוגשה לה בחודש מארס השנה ■ בשבועות הקרובים צפוי להיערך שימוע בנושא, שבו יישמעו ההתנגדויות של חלק מגופי השידור

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

מועצת הכבלים והלוויין אישרה היום (ה') את בקשת ערוץ 20 לשדר חדשות, בכפוף לשימוע. על-פי ההחלטה, בשעות צפיית השיא (20:00 עד 23:00) יוכל הערוץ לשדר עד שעה אחת של חדשות, ובכל שאר שעות השידור יותר לו לשלב 3 מבזקי חדשות באורך של עד 10 דקות.

מלבד השימוע שתערוך המועצה בשבועות הקרובים לגופים שעשויים להתנגד למהלך, היא גם מתנה את מתן האישור בהצטרפותו של הערוץ למועצת העיתונות - כפי שכבר התחייב - ולתיקון של נספחי האתיקה וההפרדה המבנית והעסקית שלו, כך "שיותאמו לשידורי חדשות". 

ערוץ 20 עלה לאוויר כערוץ ייעודי לענייני מורשת באוגוסט 2014. הערוץ מזוהה עם האגף הימני של המפה הפוליטית, והוא נמצא בבעלותם של יצחק מירילשווילי ושל המנכ"ל אבי בר. כחלק מדרישות המועצה להיתר לשידור חדשות, בר גם יצטרך לעזוב את תפקידו כמנכ"ל. 

בפברואר השנה אישרה המועצה לערוץ מתווה שלפיו 25% מהתכנים המשודרים בו לא יהיו קשורים לענייני מורשת. אישור זה סלל את הדרך להגשת בקשת הערוץ לקבלת אישור לשדר חדשות, שכעת כאמור ניתן לה.

במקביל, בעקבות ההחלטה, עתרה חברת RGE, בעלת השליטה בערוץ 10, לבג"ץ בדרישה שיבטל את החלטה. עתירה זאת עדיין לא נידונה, ואם היא תתקבל, הדבר ימנע מהערוץ לשדר חדשות. סביר להניח כי RGE גם תעלה את טענותיה בעניין בשימוע שיתקיים כעת.