ביקור במלון יוקרה בלתי שגרתי בת"א שלא הרבה מכירים

ביקור במלון דיאגילב השוכן ברחוב מאזה בת"א ומציע חווית אירוח לא שגרתית, כחלק מקונספט אמנות ייחודי שהפך בשנים האחרונות לטרנד חם בעולם

מלון דיאגילב השוכן ברחוב מאזה בתל-אביב נראה כמו מוזיאון או גלריה תל-אביבית טיפוסית. 600 יצירות אמנות של כ-40 אמנים ישראלים מעטרות את החללים הציבוריים שבו כשגם בכל אחד מהחדרים תלויות יצירות אמנות אחרות - כאלה שאולן תתאהבו בהן במהלך השהייה ואולי גם תרצו לקנות ולקחת מזכרת מהחוויה במלון אליכם הביתה.

המלון הוקם ב-2010, כשהדגש האמנותי שבו בא לידי ביטוי באספקטים שונים הכוללים גם חללי עבודה לסטארטאפים שיכולים ליצור רעיונות - גם זה הרי סוג של אמנות. במלון תמצאו אינספור ציורים ופסלים בסגנונות שונים, אוסף של שטיחים ארוגים בעבודת יד ועוד.

הקונספט של המקום סובב סביב הדמות של סרגיי דיאגילב, שהיה מפיק רוסי שחי בתחילת המאה ה-20 בפאריס ואשר הקים להקת בלט שבמסגרתה פעלו אמנים גדולים דוגמת פיקאסו, מירו ומאטיס שעשו עבורה תפאורת וקוקו שאנל שבין היתר הייתה אמונה על התלבושות של הרקדנים. המלון אינו משמש כמוזוליאום לדיאגלב אלא כאמור מטרתו היא לקדם אמנות מקומית.

תערוכות האמנות והיצירות הרבות שבמלון מתחלפות כל שנה כתערוכה שלמה. תחלופה במהלך השנה יכולה להתרחש במקרה שיצירות נמכרות רובן כאמור הם אלה שפגשו האורחים בחדרים

מלונות נוספים בישראל שחרטו על דגלם אמנות מקומית כוללים את מלון אלמא בזיכרון יעקב פרי יוזמה של לילי אלשטיין, נצר למשפחה שורשית מזכרון יעקב שלקחה את המקום לידיה והפכה אותו למרכז אומנות גדול המציע מלבד המלון גם שלוש גלריות אשר מציגות אמנות חזותית ופלסטית בשטח כולל של 750 מ"ר. גם מלון הבוטיק התל-אביבי ארטפלוס של הרשת אטלס מאכלס בתוכו יצירות אמנות שחלקן יוצרו במיוחד עבורו. לאחרונה השיק המלון את פרויקט רום סרוויס שכולל שבעה חדרי אמן חדשים, בנוסף לאלה שכבר קיימים במלון.

בקרוב אף תיפתח רשת אטלס את מלון בצלאל בירושלים שגם הוא ידאג לקדם אמנות ישראלית תוך דגש על פריטי ריהוט מיוחדים ועיצוב המלון עצמו.

גם בעולם פזורים לא מעט בתי מלון שיצירות אמנות מעטרים את קירותיהם ואת החדרים. והחדרים כשברוב המקרים הם גם מוצעים למכירה, ביניהם למשל מלון גרמרסי פארק בניו יורק או מלון בוהם ארט בבודפסט.

קידום האמנות המקומית דרך בתי מלון ובפרט של אמנים צעירים ומתחילים היא רעיון שכולם יכולים להרוויח ממנו: אמנים, ובפרט כאלה שמוכרים פחות זוכים לחשיפה ואפילו למכור את יצירותיהם, בתי המלון זוכים לעיצוב מבלי להשקיע כסף - כשהם גם גוזרים קופון ממכירת היצירות ואנחנו האורחים זוכים לשטוף את העיניים ואולי גם לצאת עם ציור מקורי הביתה