ביטן: "כשמדברים עליכם העיתונאים, אתם נכנסים להיסטריה"

לאחר שטען כי "רצח רבין אינו פוליטי", אמר יו"ר הקואליציה כי התכוון לכך שהרצח "לא היה פוליטי-מפלגתי" ■ הסביר כי חברי סיעתו לא באו לעצרת לזכר רצח רבין כי היא מסמלת "האשמה של 21 שנה" כלפיהם

חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר
חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר

לאחר שטען באירוע "שבתרבות" בחולון אתמול כי רצח רבין לא היה אירוע פוליטי, ניסה היום (א') יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), להסביר את עצמו ואמר: "לא לכך התכוונתי. התכוונתי שהרצח לא היה פוליטי-מפלגתי. אחרי הרצח ניסו להאשים אותנו בהסתה לרצח, דבר שלא היה נכון".

הוא הוסיף: "אני מוכן לקבל את זה שלא הובנתי כראוי. ניסו לומר בזמנו שהסתנו לרצח, דבר שלא היה נכון. עברנו אז תקופה קשה. לכן אנחנו לא הולכים לעצרת שמסמלת את ההאשמה הזאת, מאז ו-21 שנה עד היום. לזה התכוונתי, ואני עומד על הדברים".

לסיום, הבהיר ביטן: "אני לא צריך להתנצל. הכוונה שלי הייתה שאנחנו לא היינו קשורים לעניין, ולכן האשמה שמאשימים אותנו לא מקובלת עליי".

בנוגע לתאגיד השידור הציבורי, ח"כ ביטן טען כי ניתן לעשות לעיתונאים את התחקיר המקיף שעורכת התקשורת על בעלי תפקידים ציבוריים או ממשלתיים. "למשל, בנושא של רן ברץ אתם עשיתם את זה. בדקתם את הפייסבוק שלו ודאגתם שהוא לא יקבל את התפקיד.

"בכלל, אין הבדל, משום שמדובר בתאגיד ציבורי שאנשים רוצים להתקבל אליו. בכל ראיונות שאלו אותי מאיפה אנחנו יודע שמדובר באנשים מהשמאל, וכשאני מוכיח, אז באים אליי בטענות", אמר.

"הפייסבוק זה דבר ציבורי - כשאדם כותב, הוא כותב את זה לכולם", הוסיף ביטן. "כשמדברים עליכם, העיתונאים, אתם נכנסים להיסטריה. מדובר ב-3 עובדים מהנהלת התאגיד, אין מה להיבהל. זה שלאנשים שם יש עמדה מהשמאל ואנטי-ממשלתית, זה ברור מאליו. הבעיה שלנו היא לא רק שהם שמאל או אנטי-ממשלתי, הבעיה שלנו זה הרצון ליישם את האג'נדה הזאת. מדובר בשידור ציבורי שצריך להיות מאוזן. אנשים לא צריכים לממש את האג'נדה שלהם על חשבון הציבור. רוצים לממש את האג'נדה הזאת? שירכשו רדיו, שירכשו טלוויזיה ויעשו מה שהם מבינים. לגופים פרטיים אין לנו טענות".