ארגון העיתונאים ליועמ"ש: "דברי ביטן - עליית מדרגה בוטה"

הארגון מבקש את התערבותו הדחופה של היועמ"ש, בעקבות דבריו של יו"ר הקואליציה לפיהם ביצע מעקב אחר עמודי הפייסבוק של בכירי תאגיד השידור ■ "מדובר בניסיון להלך אימים על עובדים ולפגוע בחופש הביטוי"

ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר
ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר

ארגון העיתונאים, יחד עם ועד העובדים בתאגיד השידור הציבורי ("כאן") פנו היום (א') ליועץ המשפטי הממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה ל"התערבות דחופה ומיידית" שלו, בעקבות הדברים שאמר אתמול יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), במהלך אירוע "שבת תרבות".

ביטן אמר אתמול לעיתונאית נחמה דואק: "בדקנו את הפייסבוק של שלושה מבכירי התאגיד. מדובר באנשים שמאלנים באופן מובהק, שרוצים לממש את האג'נדה שלהם ברשות החדשה במימון של הציבור. זה לא מקובל עליי, ואלחם על כך עד הסוף". בהמשך הוסיף: "עקבנו אחרי הודעות הפייסבוק שלהם. מחר אציג לתקשורת את מה שהם פרסמו".

הדברים עוררו סערה בשל הקונוטציות שמתלוות למעקב מן הסוג הזה אחר דעות של עיתונאים, והיום, כאמור, נעשתה בעניין זה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה.

"התבטאות זו היא עליית מדרגה חדה, קשה ובוטה בניסיונות של השבועות האחרונים להחליש את התאגיד ולגרוע מעצמאותו", נכתב בפנייה שנעשתה באמצעות עורכי הדין אמיר בשה ומורן סבוראי. עוד נטען כי מדבריו של ביטן "נודף ריח מבאיש של אפליה אסורה כלפי עובדים בעלי השקפת עולם מסוימת, לצד הסתה נגדם".

בהמשך המכתב מוסבר כי "ח"כ ביטן בלש אחרי עובדי התאגיד - עובדי ציבור - באמצעות דפי הפייסבוק האישיים שלהם, מתוך מטרה פסולה לגלות את השקפותיהם ועמדותיהם הפוליטיות", ונטען כי "מדובר בניסיון להלך אימים על עובדים ולפגוע בחופש הביטוי שלהם, תוך ניסיון לייצר אווירה שיש בה כדי להוביל לפגיעה בעובדים מסוימים על רקע השקפותיהם.

"בנוסף, מדובר במסר חד ובלתי חוקי מצד יו"ר הקואליציה כלפי הנהלת התאגיד הציבורי ביחס להשקפת עולמם הרצויה של עובדי התאגיד".

לאור כל זאת, בארגון העיתונאים מבקשים כאמור את התערבותו הדחופה והמיידית של מנדלבליט.

 

נזכיר כי ביום רביעי האחרון הסכימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון על הקמת צוות מיוחד שאמור לגבש פתרון לעתידו של השידור הציבורי, בעקבות אי+הסכמות בין השניים לגבי תאגיד השידור. הצוות - שכולל את אנשי האוצר אמיר לוי ושי באב"ד, את אנשי משרד ראש הממשלה יואב הורביץ ואלי גרונר ואת מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - אמור לגבש פתרון למצב בתוך 3 שבועות.

על-פי החוק הנוכחי, תאגיד השידור הציבורי אמור לעלות לאוויר בין ינואר לאפריל 2017, ובתאגיד הגישו לאחרונה מסמכים שמעידים לדבריהם על כך שהם מוכנים לעלות לשידור כבר ב-1 בינואר.