רשות החשמל לנניקשווילי: צא מבאר טוביה עד 27 בנובמבר

לאומי פרטנרס, קרן נוי וגלובל-פאואר ירכשו את החזקותיו של נניקשווילי בטריפל-אם, מחזיקת השליטה בתחנת הכוח בבאר טוביה ■ אם לא ישלים את המכירה עד התאריך האמור - ההחזקות יועברו לנאמן

אברהם נניקשווילי / צילום: תמר מצפי
אברהם נניקשווילי / צילום: תמר מצפי

רשות החשמל הציבה אולטימטום נוסף לאברהם נניקשווילי: השלם את מכירת החזקותיך בתחנת באר טוביה עד ה-27 בנובמבר, או שההחזקות יועברו אוטומטית לנאמן. נניקשווילי מחזיק ב-80% בחברת טריפל-אם, המחזיקה ב-84% מחברת אי.פי.אם (IPM) באר טוביה, בעלת הרישיון להקמת תחנת הכוח.

ביום רביעי האחרון הודיעו לאומי פרטנרס וקרן נוי, כי יקימו חברה משותפת עם גלובל-פאואר של אהוד בן ש"ך וניסן כספי, שתרכוש את מלוא החזקותיו של נניקשווילי בטריפל-אם, ותהפוך לבעלת השליטה בתחנת הכוח. לאומי פרטנרס וקרן נוי יחזיקו כל אחת 10% בחברה המשותפת, עם אופציה להכפלת החזקותיהן עד לתאריך שנקבע.

השתיים התחייבו, להעמיד התחייבות לרשות החשמל להזרמת הון בגובה לפחות 169 מיליון שקל כל אחת, הנדרש לשם הגעה ל-20% הון עצמי מעלות הקמת התחנה. הקמת התחנה, שתפיק 430 מגה ואט, צפויה לעלות 400 מיליון דולר. את טורבינת הגז תספק לתחנה חברת סימנס, ואת הגז אמורה התחנה לרכוש ממאגר לוויתן.

הדרישה מנניקשווילי למכור את החזקותיו בבאר טוביה באה על רקע האיסור המוטל בחוק על בעלי עבר פלילי להחזיק בתחנות כוח. בשנה שעברה החליט המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, כי מרגע שהוגש כתב אישום נגד נניקשווילי בחשד למתן שוחד בפרשת בנימין בן אליעזר, עליו למכור את החזקותיו בתחנה.

בתחילה הורתה רשות החשמל לנניקשווילי להעביר את החזקותיו לנאמן עד יוני 2016, אך הוא קיבל כמה ארכות. שותפיו של נניקשווילי בטריפל-אם, יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר משה טרי, ויו"ר חברת החשמל לשעבר מוטי פרידמן, המחזיקים כל אחד 10%, התנגדו נחרצות למכירת ההחזקות לגלובל-פאואר.

על רקע העיכובים הרבים קבעה לאחרונה רשות החשמל כי הצדדים יעבירו אליה עד ה-15 בחודש את התוכנית העסקית של התחנה, את הדו"חות הכספיים של התחנה ואת כל הנספחים לעסקה בין נניקשווילי לגלובל-פאואר. כמו"כ דורשת הרשות לקבל עד ה-15 בחודש את כתב מינוי הנאמן. הרשות קבעה כי אם כל התנאים יתמלאו, נניקשווילי יקבל 12 יום נוספים להעברת מניותיו לרוכשת או לנאמן, אך אם הם לא יתמלאו הוא יעביר את החזקותיו לנאמן כבר ב-15 בנובמבר.

האחזקות בתחנת באר טוביה
 האחזקות בתחנת באר טוביה