תקלה באתר נקסט: המחיר על גבי החבילות היה גבוה מהמחיר בפועל

כפיצוי, אתר הרכישות הבריטי ישגר שובר הנחה בסך 50 שקל להזמנה הבאה

רשת NEXT / צילום: רויטרס
רשת NEXT / צילום: רויטרס

תקלה באתר הרכישות הבריטי NEXT. האתר, שזוכה לאהדה בקרב הצרכנים הישראלים, בעיקר בתחום בגדי הילדים, שיגר הודעה לחלק מלקוחותיו, ובה הוא מבשר כי התעוררה בעיה עם הזמנה שביצעו.

"בגלל טעות טכנית החבילה שלך נשלחה עם ערך שגוי אשר מודפס על גבייה בשקלים. לצערנו, הערך הזה גבוה מן הסכום הנכון של הזמנתך, ולכן את/ה יכול/ה להתבקש לשלם מס בעת איסוף החבילה בדואר ישראל", נכתב בהודעת NEXT.

הכוונה, כך יש להניח, היא שערך החבילה שנקוב בטעות בפועל על גבי החבילות הוא גבוה מ-75 דולר, תקרת הפטור ממסים, שעל-פיה נערכות מרבית ההזמנות. עוד צוין במכתב ששוגר כי החברה מנסה לפתור את הבעיה מול רשות המסים הישראלית, בכדי שהלקוחות יוכלו לאסוף את החבילה בהקדם.

המלצת NEXT היא שהלקוחות ימלאו במעמד איסוף החבילות טופס "מחלוקות מכס" עם העלויות העדכניות של הפריטים בהזמנה, כשאת הטופס ימסרו בסניף הדואר וישגרו העתק ממנו לרשות המסים.

כפיצוי מבטיחה NEXT לשגר ללקוחות שנתקלו בבעיה האמורה שובר הנחה בסך 50 שקל להזמנה הבאה. 

בדיקה מול דואר ישראל מגלה כי מתוך משלוח של 12,000 חבילות שהגיעו בסוף השבוע מאתר NEXT, כ-10,000 חבילות הגיעו עם ערך שגוי, כלומר המחיר שצוין לגבי ערך הקנייה על גבי האריזה היה גבוה מזה ששולם בפועל ובפערים משתנים שהגיעו גם לערכים כפולים ומכופלים. המשמעות היא שהמזמינים שסברו שהם רוכשים במחיר שהוא פטור ממס, יקבלו שובר לתשלום במכס, ולמעשה שמבלי שישלמו את השובר - לא יוכלו לקבל את החבילה שהזמינו.

לאור התקלה יצאו בדואר יחד עם רשות המסים בבדיקה כפולה לכל החבילות במטרה לצמצם את הפגיעה בצרכנים. למעשה, מאתמול (א') מתבצעת בדיקה כפולה על כל החבילות שנמצאות בבית המיון בתל-אביב - כלומר בדיקת התאמה בין החשבונית שנמצאת בתוך החבילה ובין הערך שנקוב על גביה. המטרה היא שבסופו של דבר צרכנים לא ייאלצו לשלם חיובים מיותרים עבור החבילות השגויות. ההערכה היא שעד מחר (ג') תסתיים הבדיקה הכפולה.

חודש נובמבר הוא חודש טירוף הקניות באינטרנט שאליו נשאב גם הצרכן הישראלי: יום הרווקים הסיני, בלאק פרידיי וסייבר מאנדיי. בדואר מעריכים כי בחודש נובמבר לבדו יגיעו 10 מיליון חבילות, לעומת 3 מיליון חבילות בחודשים רגילים.

בסוף השבוע האחרון, עוד לפני בהלת הקניות של אירועי המכירות, התקבלו בדואר חבילות בהיקף של 160 טון - כמות גבוהה דרמטית ביחס תקופות קודמות. בחודשים אוקטובר-נובמבר-דצמבר מעריכים כי יתקבלו 2,500 טון חבילות, לעומת 2,000 טון בתקופה המקבילה ב-2015.

שלושת האתרים החזקים ביותר לפי מדד חבילות הדואר הם עלי אקספרס, איביי ונקסט. כשמחצית מהחבילות של הקונים הישראלים מגיעות מסין.