עיצום כספי של 170 אלף שקל ל-012 סמייל: ניתקה מנויים באיחור

משרד התקשורת מצא כי החברה ניתקה באיחור מנויים שביקשו להפסיק לחלוטין את שירות הגישה לאינטרנט - זאת למרות שלפי החוק עליה לנתק לקוחות בתוך יום עבודה אחד ממועד הבקשה

עיצום כספי בגובה של 170,280 הוטל על 012 סמייל (פרטנר). משרד התקשורת הטיל על החברה את הקנס אחרי שנמצא כי היא ניתקה באיחור מנויים שביקשו להפסיק לחלוטין את שירות הגישה לאינטרנט - זאת למרות שהחברה מחויבת, על-פי חוק, לנתק לקוחות בתוך יום עבודה אחד ממועד הבקשה.

ההחלטה באה בעקבות עשרות פניות של צרכנים למשרד התקשורת, ובכולם טענה זהה. במשרד התקשורת מדגישים כי 012 סמייל השיבה כספים למנויים שהתלוננו.

ההפרה כאמור מתייחסת לכך שמנוי רשאי לבקש מחברה בכל עת הפסקה מוחלטת של אספקת שירותים, ושעל החברה לבצע את הניתוק לא יאוחר מיום העבודה שלאחר הודעתו לחברה. מתלונות המנויים עלה כי החברה ניתקה אותם רק לאחר פרקי זמן ממושכים.

"המשרד רואה התנהלות זאת בחומרה, שכן מדובר בפרקטיקה הפוגעת במנויים, ובמקרים רבים המנויים לא מודעים לכך שהם ממשיכים לשלם לחברה על אף שביקשו להתנתק. המשרד לא יתיר לחברה כלשהי לכבול מנוי בניגוד לרצונו", כתב משרד התקשורת בהודעתו, תוך שקרא לציבור "לעמוד על זכויותיו ובכל מקרה שבו חש שנפגע לפנות למשרד".