צפו: משפחתיות חדשות בארץ שינערו את שוק הרכב הישראלי

תחילת שנת 2017 תביא איתה צונאמי של משפחתיות חדשות ומחודשות, עם מגוון רחב של דגמים שינחתו בקרוב בארץ וצפויים לטלטל את הפלח הגדול והפופולרי ביותר בשוק הרכב הישראלי

חדשות הרכב הונדה סיוויק סדאן/צילום שואו קאר
חדשות הרכב הונדה סיוויק סדאן/צילום שואו קאר

בעשרת החודשים הראשונים של השנה נרשם זינוק של עשרות אחוזים במכירות של רכבי פנאי וקרוס אובר, שרובו בא על חשבון המשפחתיות הקלאסיות. אבל, המשפחתיות הן עדיין פלח אסטרטגי, במיוחד לציי הרכב.

לפיכך במהלך הרבעון הראשון צפוי כאן צונאמי שלם של משפחתיות חדשות ומחודשות, שחלקן כבר נמצאות בישראל לצורך ניסוי וכמעט כולן יימכרו בטווח המחיר הצר שבין 127 אלף שקל ל-135 אלף שקל.

ראשונה בתור, שתשווק עוד לפני סוף השנה הנוכחית, היא שברולט קרוז החדשה, המצוידת במנוע טורבו מהחזקים בקטגוריה וברמת אבזור רצינית, מה שיעניק לה יחס גבוה של אבזור לכסף.

הבאה בתור היא רנו מגאן סדאן החדשה שזנחה את השם פלואנס. למכונית מנוע ליטר נקודה שתיים, ליטר טורבו עם תיבה כפולת מצמדים זריזה. בנוסף תוצע מגאן גם עם מנוע טורבו-דיזל חזק וחסכוני, שאהוד במיוחד על ציי הרכב. למגאן תא נוסעים מהרווחים בקטגוריה וגם היא תשווק עם חבילת אבזור מקיפה מאד.

כמעט במקביל תנחת הונדה סיביק סדאן החדשה שמתאפיינת בעיצוב חיצוני אתלטי ומרענן, תא נוסעים מרווח ומנועי טורבו מתקדמים. באירופה תוצע המכונית עם מנוע ליטר עם 127 כ"ס ומנוע ליטר וחצי עם 180 כ"ס. משיקולי מחיר, ואולי גם תדמית, יכריעו איזו מהן תוצע ללקוחות הישראלים.

גם סקודה אוקטביה המחודשת תנחת אצלנו ברבעון השני או השלישי של 2017. בינתיים כבר הגיעו לארץ מכוניות ראשונות מהדור הנוכחי עם מנוע ה-3 צילינדרים בנפח 1 ליטר, שמחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו הפופולרי, ההספק זהה וצריך רק לראות האם המשפחתית הראשונה עם שלושה צילינדרים תצלח את רף התדמית של ציי הרכב, והציבור.

ברבעון השני, או אולי עוד לפני כן, תנחת כאן הגרסה המחודשת של מאזדה 3. השינוי החיצוני שולי, אבל היא תציע שדרוג משמעותי בחיסכון בדלק לצד חבילת אבזור משודרגת. קשה להאמין שמאזדה תחזור להציע את מנוע ה-1.5 ליטר שנעלם לאחרונה מההיצע בארץ, אבל ייתכנו הפתעות.

וגם יבואן סובארו כבר מחמם מנועים לקראת האימפרזה החדשה, שלראשונה תציע מפרט ועיצוב תחרותיים עם מנוע בוקסר בהספק של 155 כ"ס.