כחלון אישר: הטבות מס לאזורי התיירות והבילוי באילת

עד עתה ההטבות היו תקפות רק עד לרדיוס של ק"מ אחד מחוף הים ■ כעת גם עסקי התיירות והבילויים ייהנו מהטבות מס והקלות בנייה ■ ההחלטה צפויה להיות משמעותית עוד יותר כאשר יועתק נמל התעופה בעיר

אילת / צילום:רויטרס
אילת / צילום:רויטרס

מועצת מקרקעי ישראל, בראשות שר האוצר משה כחלון, אישרה היום (ה') כי אילת תוחזר להגדרת אזור עדיפות לאומית א' - ללא מגבלת קילומטרים מהחוף.

משמעות ההחלטה היא שתושבי אילת ייהנו מפטור ממס והקלות בנייה גם בתוך רדיוס קילומטר אחד משפת הים בעיר, כלומר בעיקר באזורי התיירות והבילוי האטרקטיביים להשקעה ולמלונאות. בכך הוסר חסם משמעותי לפיתוח מיזמים תיירותיים בעיר אילת.

"החלטה זו מחזירה לעיר אילת את מעמדה כעיר בעדיפות לאומית ומעניקה דחיפה אדירה לפעילותה העסקית של העיר, שכן מרבית האזורים הרלוונטיים לפיתוח הם בשטח שנמצא עד קילומטר מרצועת החוף" אמרו ברמ"י.

כזכור, לפני כשנתיים החליטה מועצת מקרקעי ישראל להגביל את הגדרת אזור עדיפות לאומית א', המאפשר קבלת הטבות מס בקרקע, בבנייה ובתפעול עסקים, לרדיוס של ק"מ אחד מהחוף באילת, בנימוק כי אין מדובר בפריפריה.

החלטה זו קוממה עסקי תיירות רבים באילת, שדיווחו על סכנה לפשוט את הרגל וכן התרוקנות העיר הדרומית.

ההחלטה של שר האוצר תהיה בעלת משמעות עת יועתק נמל התעופה בעיר אל נמל התעופה "רמון" בתמנע באפריל 2017. ההחלפה תגרום לפינוי שטח רב בעיר ולבנייה של מלונות ומתחמי בילוי חדשים.