הזמר והמשורר לאונרד כהן הלך לעולמו בגיל 82

משפחתו אישרה את הדיווח, סיבת המוות לא נמסרה ■ "המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה בזמן שהיא מתאבלת", נכתב בדף הפייסבוק הרשמי של כהן

הזמר והמשורר לאונרד כהן, מגדולי המוזיקאים של המאה החולפת, הלך לעולמו לפנות בוקר (ו') בגיל 82. הודעה על כך פורסמה בדף הפייסבוק הרשמי שלו.

"בצער רב אנו מדווחים כי המשורר האגדי, הפזמונאי והאמן לאונרד כהן הלך לעולמו", נכתב בהודעה. "איבדנו אחד מבעלי החזון הנערצים והפוריים ביותר בעולם המוזיקה".

בהודעה נכתב עוד כי הלווייתו של כהן תתקיים בלוס אנג'לס. משפחתו אישרה את הדיווח. סיבת המוות לא נמסרה. "המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה בזמן שהיא מתאבלת", נכתב.

לפני חודש בלבד הוציא כהן את אלבומו ה-14 והאחרון, "You Want It Darker", שעסק בעבודתו ובהשקפתו על החיים ועל המוות. השקת האלבום לוותה בריאיון שהעניק לניו-יורקר, ובו סיפר כי הוא "מוכן למות".

כהן, שנולד למשפחה יהודית בקנדה, היה זמר, משורר, מלחין וסופר ואחראי לכמה מהיצירות המוכרות ביותר בעולם, ביניהן: "Suzanne" ,"Hallelujah" ,"Dance Me to the End of Love" ו-"First We take Manhattan".

כהן הקים את להקתו הראשונה בגיל העשרה, אז ניגן בעיקר שירי פולק אמריקאים. בהמשך הקריירה שלו פנה לסגנונות שונים כמו רוק ופולק רוק. במהלך הקריירה הוציא כהן 14 אלבומים, האחרון בהם כאמור לפני כמה שבועות בלבד, וקיבל את אות מסדר קנדה על פועלו.

כהן החל להתפרסם ב-1967, כשעבר לארצות-הברית במטרה לפתח קריירה מוזיקלית. להיטו הראשון היה "Suzanne", ובאותה שנה הוא הוציא את אלבומו הראשון. בתחילת שנות ה-70 הוציא כהן אלבומים נוספים בסגנון פולק ובלדות שקטות. הוא חיבר את שיריו בעצמו.

בזמן מלחמת יום הכיפורים הופיע כהן בפני חיילים בסיני. חלק משיריו הוא אף הושפעו מזיקתו ליהדות.

כהן חי במנזר בודהיסטי לאחר שהחליט לפרוש ממוזיקה ב-1994, אבל עזב אותו אחרי 5 שנים וחזר לעשייה מוזקילית בשנות ה-2000.