על חתולים משוטטים ושר שוטה

מה עוד צריך כדי להבין שהשר אורי אריאל הוא פצצת זמן של מעשים מזיקים?

אורי אריאל / צילום: תמר מצפי
אורי אריאל / צילום: תמר מצפי

אחד מסימני ההיכר של שלטון נתניהו הוא מינוי אנשים בעלי כישורים מפוקפקים או חסרי כישורים בכלל. זו התנהגות אופיינית לאנשים חסרי ביטחון עצמי, הזקוקים סביבם לגמדים כדי להרגיש שהם גוליבר. מי שאמר זאת במפורש הוא דווקא דונלד טראמפ. יש הקלטה בה הוא נשמע אומר, ולא בצחוק, שהוא אוהב סביבו אנשים קטנים כדי להרגיש עליונות.

מי ממנה אישה חסרת תרבות לשרת התרבות, אדם חסר כל ידע בתחום לשר הביטחון, קבלן קולות קטן לסגן שר במשרד מוזר כשלעצמו כמו פיתוח אזורי? מי מפקיד על המשפטנים אישה שאינה מבינה לעומק את מגבלות הדין והמשפט? והרשימה עוד ארוכה.

המזל"ט הנגזל

בואו נתרכז היום באורי אריאל. אתם בטח מכירים את הסיפור של המזל"ט שאריאל נתן שלשום במתנה לראש ממשלת רוסיה - סתם כך, בלי לברר אם זה תקין. אולי חשב שזה ישפר את היחסים בין המדינות?

מה שקורה בפועל זה שהמתנה עוד עלולה לעלות לנו ביוקר אצל רוסיה, אולי גם עם אמריקה ואפילו האיחוד האירופי. כי מתברר שבמזל"ט יש חלקים סודיים, לא רק שלנו.

רוצים אותו בחזרה

עכשיו אנחנו רוצים את המזל"ט חזרה, כי הוא דרוש לצורכי מחקר במכון וולקני, שהמזל"ט שייך לו. לאריאל כמובן לא הייתה שום סמכות למסור את המזל"ט. אז עכשיו מסרב המכון למסור לרוסים את השלט ושאר חלקים שהרוסים, בחפזונם, שכחו לקחת.

נוצר מצב שהרוסים כועסים, מכון וולקני כועס, וגם האמריקאים והאירופים זועפים. בלגן אחד גדול. ואנחנו נשארים עם השאלה, מה ייעשה לשר שנוהג באיוולת כה רבה? מאפשרים לו להמשיך כדי לגרום נזקים נוספים?

אריאל, גלעד שרון והתנועה לאיכות השלטון

השאלה מתחדדת לאחר שאתמול (ב') נתן בג"ץ גושפנקא משפטית לחשש מהחלטות אריאל, כאשר פסק כי החלטת מועצת מקרקעי ישראל, שנחתמה על-ידי שר הבינוי והשיכון ויו"ר המועצה דאז אורי אריאל, אינה חוקית: "חוששני, למקרא החומר, כי פרשה זו ותהליך קבלתה של ההחלטה מצדיקים את התואר שדבק בישראל לעתים, 'פארטצ'יה' או מדינת הפרטץ', על-פי מילוני היידיש 'רישול', ויהא מי שיאמר, כשם סיפורו של הסופר י"ל פרץ, ולהבדיל, 'אם לא למעלה מזה'".

במקרה זה איפשר אריאל למקורבו גלעד שרון הכשר בדיעבד להקמת מתקן אנרגיה סולארית בחוות השקמים, לאחר שהגורמים המוסמכים סירבו לעשות זאת. התנועה לאיכות השלטון פנתה לבג"ץ, וזה קיבל את טענת התנועה כי החלטת המועצה ואריאל "אינה חוקית ודינה להתבטל". מה עוד צריך כדי להבין שהשר אריאל הוא פצצת זמן של מעשים מזיקים?

הרעיון של אריאל

אה, כן - זוכרים את הרעיון של אריאל להעביר למדינות זרות את החתולים המשוטטים? הרעיון נדחה, כמובן, אבל מה דעתכם שבמקום להעביר חתולים משוטטים, נעביר פוליטיקאים שוטים?