מהיום: שידורים ישירים מכל הדיונים בוועדות הכנסת

הכנסת הכניסה היום לפעילות מצלמות מתקדמות לשידורים חיים מכל ועדות הכנסת ■ במקביל הושקה אפליקציה תומכת לשידורים מהוועדות

הכנסת הכניסה היום (ג') לפעילות מצלמות מתקדמות לשידורים חיים מכל ועדות הכנסת. במקביל, הושקה אפליקציה תומכת לשידורים מהוועדות. הפריסה החדשה תאפשר לכל כלי התקשורת ולכל בלוג או אתר להעביר בכל עת כל דיון מהכנסת, במליאה או בוועדות, בשידור ישיר.

במסגרת הפרויקט מוקמו ארבע מצלמות באיכות FULL HD בכל ועדה בכנסת. המצלמות החדשות הן בעלות זום אופטי מתקדם, בוצעה להן התאמה מקצועית לתוואי חדרי הוועדות, כך שהן ממוקמות קרוב יותר למשתתפי הדיונים ובזוויות צילום איכותיות. 

צילום הוועדות נעשה בשיתוף-פעולה עם לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), שמספקת את שירותי ה-live streaming. כל דיוני הוועדות מעוברים בשידור חי באתר האינטרנט של הכנסת בזמן אמת. בנוסף, ניתן לצפות בשידורים המוקלטים, שיישארו בארכיון באתר הכנסת.

השידור עומד לרשות כל אזרח, חינם, מכול מחשב ביתי, טאבלט או סמארטפון.  גם תוכנת השידור של המצלמות שודרגה לרמת אולפני טלוויזיה מתקדמים.

אפליקציות הכנסת (אייפון ואנדרואיד) תומכות באופן מלא בשידורי המצלמות החדשות, ומאפשרות צפייה בשידורי הוועדות באיכות HD מכל טלפון חכם. האפליקציה מאפשרת לקבל מידע אודות הכנסת, הוועדות, חברי הכנסת ופעילותם, ולהירשם לקבלת הודעות מתפרצות (פושים) של הודעות היוצאות מהכנסת, סדרי יום ועוד. באפשרות המשתמש לבחור מאילו ועדות הוא יקבל פושים.

בהמשך תפותח האפליקציה עוד באופן שתכלול גם את מצבת נוכחות חברי הכנסת בבניין, התראות על חוקים שעברו, תקצירי מסמכים, ספריית VOD ועוד.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, מסר: "אנו מבקשים לחזק את הקשר עם אזרחי המדינה ולאפשר לציבור לצפות במה שקורה בכנסת באופן שקוף, גלוי ובלתי אמצעי. כך יכול כל אזרח לראות עד כמה הכנסת רלוונטית ומשפיעה בחקיקה על כול אורחות חיינו ולגבש את עמדותיו לכול כיוון שיחפוץ".