מטה מאבק הגז: "דגל שחור" מעל מסקנות ועדת צמח

המטה שיגר לשר שטיייניץ מכתב באמצעות עורכי דין, ובו דרישה להשעות את עצמו מעיסוק ביצוא הגז, בשל קשריו הקרובים עם אבריאל בר יוסף

יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

בעקבות החשדות כי חבר ועדת צמח לבחינת יצוא הגז הטבעי, אבריאל בר יוסף, שירת בוועדה אינטרסים של אנשי עסקים מגרמניה, שיגר היום מטה מאבק בגז מכתב לשר התשתיות והאנרגיה, יובל שטייניץ, ובו דרישה להקפיא כל פעילות המתבססת על דו"ח צמח. במטה מאבק הגז קוראים לשטייניץ לא לטפל ביצוא הגז, נוכח המידע שפורסם על קשריו הקרובים עם בר יוסף. 

במכתב, ששלחו לשטייניץ עורכי הדין שחר בן מאיר וגלית אביטל בשם מטה מאבק הגז, נכתב: "בהתאם להוראות הדין, אין המשטרה פותחת בחקירה כנגד אדם, אלא מקום שיש 'חשד סביר' לביצוע עבירה... העובדה כי נפתחה חקירה כנגד מר בר יוסף - וראוי לציין כי החקירה לא החלה היום או אתמול, אלא היא ככל הנראה בשלבים מתקדמים - מבססת את העובדה כי ישנו 'חשד סביר' לביצוע עבירה. 

"קיומו של חשד סביר זה גורר אחריו, בהכרח, את המסקנה הבאה - ישנו חשד סביר כי העמדות שהביע מר בר יוסף במסגרת ועדת צמח, וכנובע מכך המסקנות וההמלצות של הועדה, אשר התבססו כמובן בין היתר, ובתחומים מסוימים באופן בלעדי, על עמדותיו של מר רב יוסף, הן עמדות והמלצות אשר נתבססו על שוחד שהוא קיבל כנטען לכאורה... דו"ח ועדת צמח נמצא כבר כעת במצב ש'דגל שחור' של חשד סביר לקבלתו במסגרת של שוחד, מתנוסס מעליו".

ממשרד האנרגיה נמסר "כי כפי שטענו אך לפני יומיים במסיבת עיתונאים לפתיחת הים לחיפושי גז טבעי ונפט חדשים, 'קברני הגז' ימשיכו לנצל כל הזדמנות לפגוע במתווה הגז, על מנת להשאיר את הגז בים. שאר הטענות מופרכות ואינן ראויות כלל לתגובה. משרד האנרגיה ימשיך לקדם ללא לאות את פיתוח משק האנרגיה הישראלי".