במקביל לחקירה: דניה סיבוס תבנה מחדש את חניון הברזל?

חקירת המשטרה בנוגע לקריסה עוד מתנהלת, אך עיריית ת"א החליטה להמשיך את ביצוע בניית החניון בהתאם לחוזה הקיים ■ העירייה: כל חלופה אחרת הייתה דוחה את הקמת החניון בפרק זמן של שנים

קריסת החניון ברחוב הברזל / צילום: שלומי יוסף
קריסת החניון ברחוב הברזל / צילום: שלומי יוסף

חקירת אסון קריסת החניון ברחוב הנחושת פינת רחוב הברזל ברמת החייל עדיין נמשכת, ובינתיים בעיריית תל אביב כבר מנהלים מגעים עם דניה סיבוס שתבנה אותו מחדש. ממשטרת ישראל נמסר בעניין: "אירוע קריסת החניון ברמת החייל עודנו בחקירה. בשלב זה לא נוכל למסור פרטים נוספים אודות חקירה זו". עם זאת, בעירייה כבר ממהרים לנהל מגעים עם החברה.

אתמול דיווחה חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל כי: "ביום 17.11.2016, נמסר לה סיכום ישיבה של עיריית ת"א שדנה בנושא פרויקט חניון הברזל". בהתאם לסיכום, העירייה קיבלה החלטה עקרונית להקים מחדש את חניון הברזל ורואה בחיוב את ביצועו מחדש על ידי החברה ודניה סיבוס בע"מ. בהמשך לכך, הצדדים מקיימים דיונים על תנאיה של תוספת להסכם לתכנון, הקמה והפעלה של חניון הברזל שנחתם בין העירייה לבין החברה, המיועדת להסדיר את התנאים לחידוש העבודות לצורך ביצועו מחדש של חניון הברזל".

גורמים בענף הביעו לאחרונה תמיהה בנוגע לחידוש החוזה בין העירייה לחברה, בשל העובדה שהחקירה טרם הסתיימה ושמקור הכשל שגרם לקריסתו של החניון ולנפגעים בנפש טרם התברר סופית.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה כי אין מניעה משפטית להתקשרות וכי תחילת עבודות מותנית באישור משטרת ישראל. עוד נמסר מהעירייה כי: "לאחר עבודת מטה שערכה העירייה ובכפוף לסיום הבדיקה המשטרתית בעניין, הוחלט כי בשלב זה מבחינת השיקולים הציבוריים השונים, המהלך הנכון הוא להמשיך את ביצוע החניון בהתאם לחוזה הקיים. זאת תוך קביעת תנאים להמשך העבודות, בכלל זה החלפה של יועצים ומתכננים וכן קבלת האישורים וההיתרים הנדרשים שעתידים להימשך כמה חודשים. כל זאת בכדי להקל על מצוקת החניה שקיימת בסביבת רמת החייל. כל חלופה אחרת שנבחנה היתה עשויה לדחות את הקמת החניון מחדש בפרק זמן של שנים".