פרשת אלון קסטיאל: המשטרה מתקשה לאתר מתלוננות נוספות

עד כה הגישה צעירה אחת תלונה נגד יזם הנדל"ן, אולם החוקרים במרחב יפתח בתל אביב טוענים כי המידע שמסרה מקוטע ■ לא ברור אם הוא יוזמן לחקירה ■ "בודקים אם יש נשים נוספות"

המשטרה מתקשה לאתר מתלוננות נוספות נגד יזם הנדל"ן אלון קסטיאל ולא ברור אם הוא יוזמן לחקירה בימים הקרובים. עד כה התלוננה נגדו צעירה אחת, אולם לפי חוקרים במרחב יפתח היא מסרה מידע מקוטע ולא זכרה אם היא קיימה עמו יחסי מין מלאים. החוקרים בודקים אם זה נגרם כתוצאה מצריכת אלכוהול או בשל סם כלשהו שהושם במשקה של הצעירה.

במסגרת החקירה, שאותה מוביל קצין החקירות של מרחב יפתח סגן-ניצב קומי ג'יבלי, ניסו החוקרים להגיע לנשים שסיפרו כי הוטרדו או הותקפו לכאורה על ידי קסטיאל. "אנחנו כרגע במלאכת איסוף עדויות וממצאים. יש לנו תלונה אחת ואנחנו בודקים אם יש נשים נוספות שמעוניינות להתלונן", אמר גורם במשטרה.

המשטרה החלה בבדיקה הטענות שהועלו בעדויותיהן של נשים לאתר "המקום הכי חם בגיהינום". בעקבות הטענות הורחק קסטיאל מכמה מועדונים בתל אביב. במגזין העיתונאי העצמאי פורסמו השבוע שבע עדויות של נשים שסיפרו על תקיפות מיניות שביצע בהן, לכאורה, קסטיאל.

עקב הטענות, הורחק קסטיאל מהמועדונים "הבלוק", "הדלי", "ברקפסט" ו"הפנדה" שבתל אביב. כמו כן, פורסמה עדותו של די ג'יי מוכר בעיר, שטען כי היה עד פעמיים למעשי הטרדה של קסטיאל במהלך עבודתו.

בעדות אחת סיפרה ד' כי בשנת 2014 שוחחה עם קסטיאל בפייסבוק, עד שקבעו ללכת יחד למסיבה במועדון בתל אביב. "הוא בא לאסוף אותי, ואמר שבמקום נלך ליום הולדת של מישהו אחר. כשהגענו הוא החל לתת לי צ'ייסר ועוד צ'ייסר ועוד אחד והתרכז בלהשקות אותי כאילו אין מחר", כתבה ד'. "הייתי מאוד שיכורה. המשכנו משם לבר אחר ואז הוא התחיל לנשק אותי. התנשקתי איתו אבל כבר הייתי מעורפלת בשלב הזה. ואז הלכנו, כנראה במונית, כי מאותו רגע היה לי בלקאאוט ואני לא זוכרת כלום".

על פי עדות אחרת: "לפני כמה שנים פגשתי אותו ב'ברקפסט', הייתה לנו היכרות בעבר. הוא התחיל איתי באגרסיביות, ועל אף שלא שתה, ניסה לדחוף לי לשון לפה באגרסיביות פעמיים, עד שנאלצתי להיות מאוד תקיפה וללכת מהמקום".

אתמול אמר קסטיאל בשיחה עם חדשות 2: "לקחו לי את החיים. אני לא מגיב. תרצחו, תשחטו, אני אשמח שכל האמת תצא לאור. אין לי באמת יכולת להגיב". בתגובה לפרסום ב"מקום הכי חם בגיהנום" מסר היזם: "אני מכבד ומוקיר בני אדם, את כולם. ככל שהתנהגותי כלפי אישה כלשהי התפרשה על ידה או על ידי אחרים כבלתי ראויה הרי אני מתנצל על כך מאוד, שכן אין ולא הייתה לי מעולם כל כוונה רעה. כמו כן, אני מבקש סליחה מעומק לבי אם פגעתי במישהי".