לא רק באל-על: מחר צפויה שביתה בלופטהנזה

ארגון הטייסים של חברת התעופה הגרמנית מתכנן להשבית את החברה ליום אחד ■ לופטהנזה הציעה לארגון הטייסים כבר מספר פעמים לפתוח בהליך גישור

לופטהנזה, מטוס, תעופה / צילום: בלומברג
לופטהנזה, מטוס, תעופה / צילום: בלומברג

לא רק באל-על: מחר (ד') צפויה שביתה בחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה ביוזמת ארגון הטייסים של החברה. בעקבות זאת צפויים שיבושים בלוח הטיסות: השביתה תארך יממה, מ-23 בנובמבר בחצות ועד לסוף אותו יום בחצות.

"קריאה זו לשביתה אינה הדרך הנכונה", נמסר מהחברה. "לופטהנזה הציעה לארגון הטייסים כבר מספר פעמים לפתוח בהליך גישור, במטרה לפתור את הסכסוך בהסכם העבודה הקיבוצי באמצעות גורם שלישי מתווך. הצעה זו נדחתה שוב ושוב על-ידי ארגון הטייסים.

"כעת הודיע ארגון הטייסים על שביתה בת יממה, אשר תפגע בעיקר בלקוחות החברה ובעובדי החברה. ארגון הטייסים מתעלם מאפשרות הגישור ובכך אינו ממלא את אחריותו כשותף למשא-ומתן קיבוצי.

"למרבה הצער, שביתה זו תגרום לאי-נוחות רבה ללקוחותינו, ולופטהנזה מתנצלת על כך מראש. לופטהנזה עושה כמיטב יכולתה לעדכן את לקוחותיה בשינויים ולמצוא להם, במידת האפשר, טיסה חלופית בחברות תעופה אחרות. בנוסף, אנו מגבירים את הצוותים במרכזי הפניות של לופטהנזה ומגבשים כעת לוח זמנים מיוחד. לוח זמנים זה יתפרסם באתר LH.com", לשון הודעת לופטהנזה. 

שיבושים בטיסות לופטהנזה מ/אל ישראל

שביתת ארגון הטייסים בלופהנזה מביאה לשיבושים גם בקווים מ/אל ישראל. השביתה שתפרוץ מחר (23.11) בדקה אחרי חצות ותימשך 24 שעות הובילה לביטולי כמה טיסות:

טיסת לופטהנזה 691 (23.11) בשעה 5:20 מבוטלת.  
טיסת לופטהנזה 694 (23.11) מפרנקפורט לתל-אביב בשעה 14:05 (זמן מקומי) מבוטלת.  
טיסת לופטהנזה 680 (23.11) ממינכן לתל-אביב בשעה 21:50 (זמן מקומי) מבוטלת.  
טיסת לופטהנזה 681 (24.11) מתל-אביב למינכן בשעה 07:00 מבוטלת. 

בחברה מדגישים כי "נוסעים שטיסותיהם בוטלו עקב השביתה, יכולים לבטל את ההזמנה או לעבור לטיסה חלופית (ללא תוספת תשלום) עם חברת נוספות בקבוצת לופטהנזה: SWISS, אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס".

עוד מדגישים כי חברות התעופה SWISS, יורוווינגז, אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס אינן מושפעות מהשביתה ויפעלו כסדרן.

הנוסעים יכולים לבדוק את סטטוס טיסתם באתר LH.com תחת "Current Travel Information". 

נמשכים השיבושים באל-על

בתוך כך נציין כי נציגי הנהלת אל-על וועד הטייסים התכנסו אתמול (ב') במטרה לנסות ליישב את הסכסוך בין הצדדים. הדיון, שנערך אצל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, נמשך 11 שעות, ובסיומו נמסר מההסתדרות כי "הושגה התקדמות רבה בשורה של נושאים. הצדדים ישובו ויתכנסו בדחיפות להמשך המשא-ומתן".

גם אתמול חלו שיבושים בטיסות אל-על תוך השמצות הדדיות וחילופי ההאשמות: החברה טוענת כי לא הצליחה לקבל מענה מטייסיה לאיוש הטיסות - ומנגד טייסים המצהירים כי הם זמינים לטיסות, אולם לא נעשתה כל פנייה אליהם.