נעילה שלילית בת"א; בזק עלתה ב-2.2% לאחר הדוחות

ירידות שערים  בבורסות אירופה, מגמה מעורבת בוול סטריט ■ אפריקה קרסה השבוע בעשרות אחוזים ■ בזק, גזית גלוב, כיל, פרטנר ועזריאלי פרסמו דוחות

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') במגמה שלילית, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת. מחר, נזכיר, לא יתקיים מסחר בניו-יורק, וביום ו' הוא יינעל ב-20:00 שעון ישראל לרגל חג ההודיה. 

 

הדאו ג'ונס קבע אמש שיא חדש כשפרץ את רף ה-19 אלף נקודות, בעוד "ראלי טראמפ" נמשך בוול סטריט. בשווקים חששו, נזכיר, מבחירתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, ולאחר שנבחר, קרה בדיוק ההיפך.

בינתיים, בשוק ממשיכים לנסות ולהבין - וגם לתמחר - את האפשרות היותר מריאלית כי הפדרל ריזרב יבחר להעלות בחודש הבא את הריבית פעם שנייה, שנה בדיוק לאחר שעשה זאת בפעם הראשונה מאז פרוץ המשבר הפיננסי של סוף העשור הקודם.

לאור החוזים על הריבית והתבטאויות של מרבית חברי הפד, נראה כי זו עומדת להיות עובדה מוגמרת.

אפריקה  הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שקרסה בעשרות אחוזים השבוע, בין היתר בשל ניתוח ב"גלובס" שהראה, כי ערך המניות אפסי במצב של הסדר חוב.

כיל  סיכמה את הרבעון השלישי ושמרה על יציבות בשורת ההכנסות. בשורה התחתונה, עם זאת, החברה עברה להפסד נקי של כ-340 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-120 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד נובע ביעקרו ממחיקות חד פעמיות בהיקף כולל של כ-489 מיליון דולר.

גם אל-על  נותרה במוקד לאחר שקרסה אתמול על רקע פרסום דוחותיה הכספיים.

 

עונת הדוחות נמשכת, והיום דיווחה בזק  על ירידה של 3.5% בהכנסות הרבעון השלישי ל-2.51 מיליארד שקל, בעוד הרווח הנקי רשם ירידה של 3.2% ל-394 מיליון שקל. בחברה מסבירים את הירידה בהכנסות בקיטון בהכנסות בכל מגזרי הקבוצה, ובעיקר בהכנסות חברת פלאפון. [לסיפור המלא]

עזריאלי סיכמה הבוקר את הרבעון השלישי של השנה עם זינוק ברווח הנקי ל-279 מיליון שקל, לעומת 102 מיליון שקל רווח נקי ברבעון השלישי אשתקד. הרווח התפעולי צמח ל-430 מיליון שקל, לעומת 289 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015. ועוד נתונים: ה-FFO צמח ב-8% לסך של 244 מיליון שקל, בעוד ה-NOI צמח ב-4% ל-328 מיליון שקל. עוד נרשמה עלייה של 6% בפדיונות הקבוצה.

פרטנר  דיווחה על ירידה של 16% בהכנסות הרבעון השלישי ל-849 מיליון שקל. על פי החברה, הירידה החדה יחסית בהכנסות נובעת הן מירידה של 8% מההכנסות משירותי סלולר והן מירידה של כ-40% מהכנסות מציוד קצה. בשורה התחתונה, פרטנר רושמת מעבר לרווח נקי של 19 מיליון שקל, זאת בהשוואה להפסד של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גזית גלוב  דיווחה הבוקר כי ה-NOI ברבעון השלישי נותר יציב והסתכם בכ-1,061 מיליון שקל לעומת כ- 1,066 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעוד ה-FFO רשם אף הוא יציבות, והסתכם ב-422 מיליון שקל. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 381 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 92 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

מניית מזרחי טפחות  טיפסה אתמול על רקע פרסום התוכנית האסטרטגית של הבנק לשנים הקרובות, ובתוכה צפי להתרחבות, בין היתר במגזר העסקי, והגדלת דיבידנד.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]