הטיסה בוטלה - ויונייטד איירליינס תפצה נוסע בכ-3,600 שקל

יונייטד טענה כי הטיסה לא בוטלה אלא יצאה בעיכוב של 5.5 שעות, אך ביהמ"ש לתביעות קטנות קיבל את טענת התובע וקבע כי יש לראות בטיסה ככזו שבוטלה 

הטיסה בוטלה, ויונייטד איירליינס תפצה נוסע בסכום של כ-3,600 שקל - כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב. השופט דניאל הורוביץ' קיבל את התביעה, שעמדה על סך של כ-6,800 שקל בחלקה.

הסיפור מתחיל בחודש יולי 2015, אז רכש התובע כרטיס טיסה בקו תל-אביב-סן פרנסיסקו עם עצירה בניו-יורק. אחרי שביצע צ'ק-אין בטיסת החזור מסן פרנסיסקו לניו-יורק, הוא התבשר כי חל עיכוב של שעה במועד ההמראה, ועם זאת נאמר לו כי הוא יספיק להגיע לטיסת ההמשך מניו-יורק לתל-אביב שאמורה הייתה להמריא באותו היום.

בסופו של דבר נדחה מועד ההמראה פעמיים נוספות, ובשלב זה כבר היה ברור לו כי לא יספיק לטיסת ההמשך. לאחר שפנה לנציגי יונייטד, הוחלט כי ימריא בטיסה חלופית עם לופטהנזה לתל-אביב דרך פרנקפורט.

עוד טען התובע כי בטיסה החלופית הוא טס במחלקת תיירים, על אף שהיה אמור לטוס במקור במחלקת עסקים (באמצעות שובר שרכש לשדרוג). 

עם שובו ארצה פנה הלקוח ליונייטד בדרישה לפיצוי, ובתמורה קיבל שובר של 200 דולר לטיסות עתידיות - אלא שלטענתו הוא זכאי לפיצוי לפי הגדרות החוק הישראלי, היות וטיסת החזור שלו למעשה בוטלה.

יונייטד טענה מנגד כי הטיסה לא בוטלה אלא יצאה בעיכוב של 5.5 שעות, ולכן אין לראות בה כטיסה שבוטלה (לפי החוק, טיסה מבוטלת היא כזו שאיחרה ב-8 שעות ויותר).

בית המשפט קיבל את טענת התובע וקבע כי יש לראות בטיסה ככזו שבוטלה, ולפיכך הנוסע זכאי לפיצוי סטטורי בסך 3,080 שקל ללא הוכחת נזק.

את טענת התובע לפיצוי בגלל "שינמוך" המחלקה בה טס - השופט לא קיבל, לאור העובדה שמלכתחילה התובע לא רכש כרטיס במחלקת עסקים, אלא מדובר היה על אופציה לשדרוג, שלא מומשה.

בסופו של דבר נקבע כי גובה הפיצוי יעמוד על 3,080 לפי החוק, בתוספת ל-500 שקל בגין הוצאות משפט (ת"ק 29944-02-16).