הכנסת דחתה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות

המחנה הציוני: "מי שמצהיר בכל מקום 'שלא יהיה כלום כי אין כלום', הוכיח היום שיש הרבה, וצריך לחקור הרבה יותר"

נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס
נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס

הקואליציה דחתה היום (ד') אחר-הצהריים את ההצעות של מרצ והמחנה הציוני להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות.

"מי שמצהיר בכל מקום 'שלא יהיה כלום כי אין כלום', הוכיח היום שיש הרבה וצריך לחקור הרבה יותר", נמסר מהמחנה הציוני. "הכסף שעובר מכיסי אזרחים לכיסי מקורבים לנתניהו הוא הפרת אמונים ציבורית, ומי שלא רצה ועדת חקירה פרלמנטרית, יקבל חקירה פלילית. האינטרס למנוע העברת כספים למקורבים הוא משותף למצביעי הימין והשמאל, המשלמים מדי חודש ביוקר מתקציב האוכל והמשכנתא ושואלים איפה הכסף ולאן הוא הולך", הוסיפו במפלגה.

גם ח"כ מיכל רוזין תקפה את הפלת ההצעה: "לא יתכן שראש ממשלה ישתמש בכספי ציבור כאילו הם בארנק הפרטי שלו. חשיפת המייל מאתמול מאשרת את מה שכולם ידעו מזמן - נתניהו שיקר כשהכריז שלא ידע על המעורבות של עו"ד דוד שמרון בעסקה. בשיא מבצע צבאי עם חייל חטוף בעזה, אחד האנשים הכי קרובים לראש הממשלה דואג להטריד את בכירי משרד הביטחון רק בשביל לעשות קופה מעמלה נוטפת ניגוד עניינים".

ח"כ רוזין פנתה לחברי הקואליציה ובעיקר לחברי סיעת "כולנו" בראשות משה כחלון: "אנחנו לא יכולים להתקטנן כאן במחנות קואליציה-אופוזיציה, זה טוהר מידות. איפה אתם? נתניהו מכריז שלא ידע כשברור לכולם שכן, מתחמן את כל מערכת הביטחון כדי לשלשל עוד מהכסף שלנו, של הציבור, של הבוחרים שלכם, לכיס שלו ושל חבריו. איפה מצפן הצדק שלכם? מצער לראות שהשוט של נתניהו מכה חזק יותר מאמון הבוחרים".