הגזענות של טייס אל-על

הגיע הזמן שאבי ניסנקורן יפסיק לגבות את הוועד האלים במדינה - הוועד של טייסי אל-על

תא טייס / צילום: רויטרס
תא טייס / צילום: רויטרס

דוד מימון, מנכ"ל אל-על, נולד באופקים, להורים שעלו מתוניסיה. הוא אחד מחמישה אחים ולמד בישיבת בני עקיבא אהל שלמה בבאר-שבע. הוא, מה שנהוג לומר, בן עדות המזרח שטיפס עד לתפקידו הנוכחי.

בשבוע שעבר כתבנו פה על הסכסוך המתמשך באל-על. מתחנו ביקורת על הוועד הבריוני של הטייסים אבל גם על שכרו של מימון (עלות של כ-400 אלף שקל בחודש ב-2015, הכוללת מענק של כ-3 מיליון שקל). אנחנו מתקשים להצדיק מנכ"לים שמטיפים להתייעלות בארגונם, שמטיפים לעובדיהם לעשות את המקסימום וכל מאמץ כדי להתייעל ולהפיק מעצמם כמה שיותר, ובמקביל גורפים מענקים שמנים.

כך או אחרת, זה לא העניין עכשיו. העניין הוא ההתנהגות הגזענית המכוערת והדוחה של אחד הטייסים באל-על. טייס, ששמו שמור אצלנו, אמר בעבר "שמי שעוצר טיסות בגלל שיקולים 'טוניסאיים' זה המנכ"ל... ההנהלה רוצה עבדים שייפלו לרגליה... ההנהלה קוטפת בונוס חזירי בלי שום קשר לביצועים שלה... אנחנו נישאר לעוד הרבה שנים".

אפשר להתווכח על התובנות של אותו טייס לגבי התנהלות ההנהלה, אבל אי-אפשר לקבל את הביטוי "שיקולים טוניסאיים". זה גזעני, זה מגעיל, זה מבחיל, וזה מלמד על היהירות, השחצנות וההתנשאות של מי שחושב שאל-על רשומה על שמו בטאבו. זה גם מסביר את הבריונות של טייסי אל-על. לא נאה להם, לגבוהי המצח האלה, בהירי העור עם העיניים התכולות, הטוניסאי הזה מאופקים.

טייסי אל-על אינם בדיוק "עבדים". יש "עבדות מודרנית" בכל ארגון, אבל המושג הזה לא נוגע לטייסים שמרוויחים עד 200 אלף שקל ברוטו בחודש, וחלקם מתנהגים בגזענות לאנשים ה"פשוטים" שאמורים לשרת אותם, וחס וחלילה לא להתווכח איתם, כי הם הרי אלוהים בכבודו ובעצמו. מותר להם ה-כ-ו-ל. גם להיות גזענים בשנת 2016.

טייסי אל-על פגעו די והותר בחברה עם גישת האני ואפסי עוד. אנו בטוחים ששאר עובדי החברה, הרוב השקט והיחסית דומם, מתייחס אליהם בבוז. הגיע הזמן שאבי ניסנקורן, שאמור לדאוג לכל השאר ובטח לא לטייסים, יפסיק לגבות את הוועד הכי אלים במדינה.

 

eli@globes.co.il