התקדמות במגעים באל-על: הטייסים יחדלו לפצל טיסות

בין הצדדים הושג הסכם שאמור להיחתם מחר ■ הטייסים יתוגמלו בהתאם להתייעלות החברה ■ לפי ההסכם הטייסים יחדלו לפצל טיסות, והשימוש המטוסים חכורים יופסק

מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'
מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'

בתום דיון ממושך שקיימה הנהלת אל-על עם ועד הטייסים, אפשר לצאת עם בשורות מסויגות: בין הצדדים הושג הסכם על שורה של סעיפים, בהם תגמול לטייסים בהתאם להתייעלות של החברה.

לפי ההסכם, הטייסים יחדלו לפצל טיסות, והשימוש המטוסים חכורים יופסק. אם הכול יתנהל כשורה, מחר (ב') צפוי להיחתם ההסכם בין הצדדים.

באתר וואלה דווח כי משעה 09:00 בבוקר נמצאים הצדדים בבניין ההסתדרות ודנים בפרטי הסיכומים. על-פי הערכות, הם הגיעו למרבית ההבנות, ולפיהן טייסים יקבלו 7.35% תוספת שכר, ובתמורה הם יבטלו הפסקת טיסות, יקצרו שהייה בחו"ל בטיסות ארוכות, ובכללן טיסות לניו-יורק, ואל-על תפסיק את החכרת המטוסים.

עוד דווח כי בשבוע שעבר הושגו סיכומים בדיונים שנמשכו 11 שעות בין המנכ"ל ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ונציג הטייסים, ניר צוק. גורמים שהיו מעורבים במשא-ומתן אמרו כי נשארו עוד מספר נושאים שטרם נפתרו, אך הם נחשבים לשוליים במחלוקת בין הצדדים.

לפי ההבנות מהשבוע שעבר, התוספת האישית תהיה שווה לתשלום על 7 שעות טיסה, ובתמורה לכך יתחייבו הטייסים לקצר את הטיסה לניו-יורק, שהוארכה ל-12 שעות במקום 11 כדי שהטייסים יזכו לקבל את הבונוס המגיע להם בגין טיסה הנמשכת יותר מחצי יממה.

בנוסף הסכימו הטייסים להטיס את המטוס הלוך ושוב, ולא לחזור ארצה במחלקת העסקים. מנגד התחייבה ההנהלה להפסיק את החכרת המטוסים הזרים.