נעילה שלילית בת"א, מניית אל על התאוששה ועלתה ב-3.6%

רציו פטרוליום יוצאת להנפקה בת"א, קבוצת דלק תרכוש כ-20% מההנפקה ■ הסתיים המשבר באל-על? ■ מניות הביטוח ריכזו עניין ■ הריבית בישראל תישאר על כנה

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ב') במגמה שלילית, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט. המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. היום הודיע בנק ישראל כי הריבית במשק תישאר ברמתה הנוכחית של 0.1%.

"בסך הכל האווירה בשווקים חיובית" אמר הבוקר ל"גלובס" פעיל בשוק ההון. "עד שתתבהר תמונת המצב בארה"ב לא נראה שצפויים זעזועים בשווקים. יחד עם את יש לשים לב להפתעות שעשויות להגיע מכיוון הפדרל ריזרב שעלול להיות לעומתי לבית הלבן של טראמפ, זה עלול להיות לא טוב לכלכלות ולהאיץ את קצת העלאות הריבית עד שקשה יהיה לשוק לאכול את זה" הוסיף הפעיל הבכיר.

לדברי יניב שיניקמן, מנהל השקעות באלומות קרנות נאמנות, "שוק ההון תמחר מהר מאוד את בחירתו של טראמפ לנשיאות, אולם נותרו עוד מספר אירועים שיכולים להשפיע על הציפיות באופן משמעותי - הבחירות (משאל העם) באיטליה ב-4/12, החלטת הריבית של הפד ב-14/12 וכמובן השוק עשוי להיות מושפע מהתבטאויות משמעותיות של טראמפ לגבי מדיניותו הכלכלית, ככל שיהיו כאלה. ככל שנתקרב למינוי בפועל של טראמפ לנשיא, המציאות עצמה תעצב את כיוון השווקים".

מניית פועלים  ריכזה עניין לאחר שאמש נחשף ב"גלובס" כי יו"ר בנק הפועלים עשוי לעזוב את תפקידו לאחר שלא דיווח לדירקטוריון הבנק ולבנק ישראל על תלונה נגד המנכ"ל הפורש, ציון קינן. היום דווח כי עו"ד עודד ערן הוא המועמד המרכזי להתמנות ליו"ר הבנק.

מניות הביטוח נסחרו על רקע דרישת המדינה מהן לשלם באופן מיידי למבוטחים שלהם שנפגעו מהשריפות. יש לציין כי טרם הוחלט אם להכריז על השריפות כאירועי טרור מה שיטיל את האחריות לפיצוי על המדינה או שמדובר בשריפות על רקע אחר מה שיטיל את האחריות לפיצוי על חברות הביטוח.

אל-על  ריכזה עניין על רקע ההסכם שהושג בין ההנהלה לטייסים שאמור לשים קץ לשיבושים בחברה.

אתמול הודיעו לבורסה דלק קידוחים יהש  ואבנר יהש , השותפות הבכירות במאגר לוויתן כי השלימו את גיוס המימון הבנקאי לפיתוח המאגר. רציו יהש  אמורה לסגור בתקופה הקרובה באופן סופי את חלקה במימון הבנקאי וכך יצא לדרך פיתוח השלב הראשון במאגר לוויתן.

רציו פטרוליום שבשליטת השותפות רציו יהש, יוצאת להנפקה בתל-אביב ותגייס כ-100 מיליון שקל בהנפקה של יחידות השתתפות ואופציות. דלק קבוצה  התחייבה לרכוש 17.5% מההנפקה ובכך להפוך לשותפה משמעותית בשותפות. שני הזיכיונות המשמעותיים של דלק פטרוליום הם לחיפושי נפט וגז בגיאנה שנמצאת בצד הצפון מזרחי של דרום אמריקה וזיכיון לחיפוש נפט וגז במלטה. בגיאנה התגלה לא מכבר שדה נפט משמעותי ואקסון מובייל התחייבה לבצע עבור השותפות אקספלוריציה בשדה של רציו ובתמורה, במידה ויתגלה מרבץ נפט או גז, אקסון תפתח אותו.