מאסר על-תנאי לרפי רותם, חושף השחיתות ברשות המסים

רותם הורשע בהעלבת עובדי ציבור כשהוא מאשימם בטיוח שחיתות, בהטרדה באמצעות מתקן בזק ובהפרת הוראה חוקית ■ אמר ל"גלובס": "לקחתי על עצמי שליחות ציבורית ואמשיך בכל הכוח והעוצמה" 

רפי רותם / צילום: תמר מצפי
רפי רותם / צילום: תמר מצפי

רפי רותם, חושף השחיתות ברשות המסים, נידון היום (ב') לעונש מצטבר של 9 חודשי מאסר על-תנאי ל-3 שנים, בעקבות הרשעתו ב-28 סעיפי אישום: 15 עבירות של "העלבת עובד ציבור", בגין הודעות ופקסים לבכירים במשטרה ובפרקליטות, אותם האשים בטיוח תלונות וחקירות על שחיתות ברשות המסים, ו-10 עבירות של "הטרדה באמצעות מתקן בזק", בגינן נפסקו לרותם 5 חודשי מאסר על-תנאי; 3 עבירות של "הפרת הוראה חוקית" (הוראות של שופטים להימנע מפניות לגורמים שונים), בגינן נפסקו לו 4 חודשי מאסר על-תנאי.

השופט דניאל בארי מבית משפט השלום בתל-אביב לא קיבל את בקשת המדינה לעונש של 6 חודשי מאסר שניתן להמירם בעבודות שירות ואת הדרישה לקנס ולפיצוי לאישים אליהם פנה רותם במהלך השנים.

השופט בארי כתב בגזר הדין: "חופש הביטוי הוא ערך מרכזי במשטר דמוקרטי, אולם אינו בלתי מוגבל. מותר ורצוי להילחם נגד שחיתות בכל רשות ציבורית, אך יש לעשות זאת במסגרת החוק. זכויות לכבוד ולפרטיות הן גם זכויות יסוד, וגם אותן יש להבטיח ולקיים".

"התחשבות בשירות החיובי"

"בבואי לגזור את עונשו של רותם, לקחתי בחשבון את הסבל שהיה מנת חלקו כתוצאה מהתלונה שהגיש, את המעצרים שנעצר בהם בגין חשדות שהתבררו כלא מבוססים, שקלתי את ההשפעה האפשרית של ענישה מחמירה על חושפי שחיתויות בעתיד, וכמו כן התחשבתי בשירותו החיובי ושיתוף הפעולה שלו עם משטרת ישראל בעת שירותו ברשות המסים", ציין השופט.

בסיום גזר הדין המליץ השופט בארי כי יחידת להב 433 במשטרה תבדוק את התלונות של רותם, וכי מבקר המדינה ישקול לקבל מרותם פנייה מסודרת.

רותם: "אני מתכוון לערער"

רותם אמר היום ל"גלובס": "גזר הדין מאוד מחמיר, ולא בצדק. אני מתכוון לערער על ההחלטה, כי לא ביצעתי שום עבירה. יש לי זכות לדרוש שהפשעים ברשות המסים, שטויחו על-ידי פרקליטת המחוז תל-אביב לשעבר, רות דוד, ייחקרו עד תום".

לדברי רותם, "המלחמה שלי נועדה בעיקר כדי להגן על 14 החברים שלי מרשות המסים שהיו שותפים לתפיסת השחיתות, אבל אף גורם אכיפה לא מגן עליהם, וכדי שהציבור יידע שרשות המסים ומי שמגן עליה במשטרה ובפרקליטות נותנים יד לפשעים של טייקונים וארגוני פשיעה שמחוברים לשלטון, ומאפשרים להעלים כל שנה כ-50 מיליארד שקל".

- השופט רמז שזהו פסק דין מקל, אבל אתה אמרת שלא תפסיק עם הפניות שלך למושחתים, כך שיש סיכוי שהתנאי יופעל, ותיכנס למאסר.

רותם: "המחיר האישי ממש לא חשוב. לקחתי על עצמי שליחות ציבורית ואמשיך איתה בכל הכוח והעוצמה עד טיפת דמי האחרונה, על-פי חוק. אני אמשיך לכתוב ולפנות לכל גורמי האכיפה, כדי שהפשעים ברשות המסים ייחקרו עד תום, כפי שהבטיחו לי ולחבריי גם לאחרונה".

מני נפתלי, מי שהיה אב הבית במעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע הבוקר לשמיעת גזר הדין של רותם ובסיומו אמר: "אני תומך ברפי רותם. הוא לוחם ענק. הוא מודל לחיקוי וגיבור, שהפסיד הכול - כולל בית ומשפחה - ולא ויתר".