נעילה מעורבת עם נטייה לירידות בת"א; חלל זינקה בכ-18%

בנק ישראל הותיר את ריבית דצמבר על כנה ■ חלל תקשורת צפויה לסכם על מכירה לסינים בכ-190 מיליון דולר ■ אפריקה ירדה בחדות לאחר הדוחות

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ופתיחה מעורבת בוול סטריט. הנפט ממשיך לרכז עניין לקראת פסגת אופ"ק מחר, בעוד המשקיעים בזירה המקומית ממשיכים להגיב להחלטת הריבית של בנק ישראל, שנותרה אמש ללא שינוי. 

 

האם "אפקט טראמפ" בשווקים הולך ומתפוגג? אתמול ננעלו המדדים המובילים בוול סטריט בירידות שערים, בעוד מניות הפיננסים, שזינקו בשיעור דו-ספרתי מאז נבחר טראמפ ב-8 בנובמבר, נסוגו לאחור. מדד הראסל 2000 סיים אתמול בירידות לאחר שננעל בעליות ב-16 ימי המסחר האחרונים. גם תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ארה"ב רשמו ירידות מתונות.

הזהב השחור ממשיך להיסחר בתנודתיות לקראת פסגת אופ"ק מחר בה יתכנסו כל יצואניות הנפט הגדולות. בשוק גוברות הספקולציות לפיהן יצואניות הנפט לא יצליחו להגיע להסכמות לגבי צמצום התפוקה כפי שחלקן הצהירו בחודשים האחרונים. אנליסטים בשוק מעריכים כי ללא הסכם, המשקיעים והסוחרים "יענישו" את אופ"ק ומחירי הנפט  יצנחו מתחת ל-40 דולר לחבית.

בנק ישראל החליט אתמול, כצפוי, להותיר את הריבית לחודש דצמבר על כנה, ברמת שפל של 0.1%. בנימוקים להחלטה ציינו בוועדה המוניטארית את קצב האינפלציה השנתי שעדיין שלילי והרבה מתחת ליעד של הבנק (1%-3%) וכן את היחלשות השקל מול הדולר וחוסר הוודאות שנוצר בשווקים בכל הנוגע למדיניות הכלכלית העתידית של טראמפ.

מניית פועלים  הוסיפה לרכז עניין על רקע חשיפת גלובס לפיה היו"ר יאיר סרוסי צפוי לפרוש בקרוב. אתמול אישר הפועלים את החשיפה. לפי הערכות, שני מועמדים מרכזיים לתפקיד הם עו"ד עודד ערן, המכהן כיום כדירקטור בבנק, ועו"ד מיה ליקוורניק, שעזבה לאחרונה את תפקידה כשותפה במשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק לשם ושות'. (לסיפור המלא)

קבוצת דלק  דיווחה היום על תוצאותיה ועברה לרווח של 85 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 261 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

קבוצת אפריקה ישראל  סיכמה היום את הרבעון השלישי של השנה עם הפסד עתק של 2.4 מיליארד שקל, זאת ביחס להפסד של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגורם המרכזי להפסד העצום הוא מכירת ההחזקות באפי פיתוח, זרוע הפעילות של החברה ברוסיה. 

אל על  המשיכה לבלוט במסחר על רקע המשבר במו"מ בין אל על לטייסים. 

מבני תעשיה  הודיעה היום כי מעלות החליטה על העלאת דירוג לחברה, מדירוג BBB+ באופק חיובי לדירוג A-. במעלות נימקו את החלטתם בהערכה כי מינוף החברה ימשיך לרדת בקצב מהיר מהצפוי, בשל יישום זריז של תוכנית מימוש הנכסים בארץ ובחו"ל, על ידי הנהלת החברה.