עוקץ באלפי שקלים: המנעולן שגבה 4,000 שקל מניצולת שואה

התוכנית "הכול כלול" בערוץ 10: רוני מחברת "מנעולנים 24" מראשל"צ גבה מהקשישה מחיר כפול מהמקובל על העבודה וכן את המקסימום שניתן לגבות על המוצרים - ועל כל זה הוסיף 50%

מנעול/ צילום מסך
מנעול/ צילום מסך

סיפור מקומם ומעצבן שחורך את הרשת ביממה האחרונה: מנעולן הגיע לביתה של קשישה ניצולת שואה שנתקעה בביתה, וגבה ממנה לא פחות מכ-4,000 שקל עבור פריצת הדלת. הסיפור רץ בפייסבוק מאתמול ומעורר אלפי שיתופים ותגובות נזעמות על רוני מחברת "מנעולנים 24" מראשון-לציון. 

בתוכנית "הכול כלול" צילמו את בתה של הקשישה, והיא אמרה ש"כשהוא הגיע, המנעולן אמר לי לזוז מהדלת כאילו הוא מתכוון לפוצץ אותה או משהו כזה. בדיעבד הבנתי למה הוא ביקש ממני להתרחק, כי הניסיון לפרוץ אותה היה מאוד קצר. הוא לקח מקדחה וקדח את המנעול, ותוך דקות ספורות נכנסנו פנימה". 

היא הוסיפה כי המנעולן הסתכל על הדלת ומיד אמר שצריך להחליף את כל המנגנון. "הדלת כבר פרוצה, אני לא יכולתי לעצור ולעשות השוואת מחירים, וגם לא תיארתי לעצמי שאני אתקל בנוכלות, אז אמרתי לו בסדר. הוא נראה בחור נחמד. הוא עבד יפה ומסודר, אין לי לזה טענות".

"הוא הראה לי את המחירון שלו, ואמר לי שעל זה אני מוסיף לך עוד 50%, כי זה ביום שבת, וזה הגיוני", היא הוסיפה. "אבל הוא הוסיף 50% לא רק לעבודה, אלא למנגנון שהחליף, למנעול ולמפתחות", אמרה.

כשהלקוחה ביקשה לצלם את המחירון של המנעולן, הוא סירב לתת לה אותו. כשהיא אמרה לו שהיא תשלם לו עכשיו בגלל שאין לה ברירה, אבל היא תטפל בנושא מכל הכיוונים, הוא אמר לה: "את אישה מגעילה, ישראלית חוצפנית. אני הצלתי את אמא שלך". 

הלקוחה ביררה מחירים של מנעולנים והבינה שרוני מחברת "מנעולנים 24" מראשון-לציון גבה ממנה כפול ממה שגובים בדרך-כלל על העבודה וכן את המקסימום שניתן לגבות על המוצרים - ועל כל זה הוסיף 50%. 

קבלה מנעולן / צילום: הכל כלול
 קבלה מנעולן / צילום: הכל כלול

המקרה של הקשישה צילה הצית זעם ברשת, והגולשים סיפרו על מקרים דומים שקרו גם להם ולהוריהם הקשישים. אותה חברה, "מנעולנים 24", גבתה 2,500 מקשיש אחר, שגם במקרה הזו נאמר לו שחייבים להחליף את כל המנגנון, את כל המנעול ואת המפתחות. 

כשתחקירני התוכנית פנו לרוני לקבלת התגובה, הם לא קיבלו מענה ממנו, והוא אף ניתק להם את הטלפון מספר פעמים. 

ב"הכול כלול" פנו לארגון המנעולנים, ויו"ר הארגון, אביתר סוקולסקי, אמר להם כי המחירים שדרשו ב"מנעולנים 24" מאוד מאוד מנופח. "בסקר שעשיתי בין כל חברי הארגון, המחיר המקסימלי, גם מי ש'התפרע', היה 1,800 שקל".