משרד הפרסום מנצ' זכה בתקציב בנק ירושלים

על התקציב, בהיקף 8 מיליון שקל, התמודדו גם פרסום אברהם וזרמון גרופ ■ טופל בשנים האחרונות במשרד הפרסום אשכנזי-זלצמן 

בנק ירושלים / צילום: איל יצהר
בנק ירושלים / צילום: איל יצהר

משרד הפרסום מנצ' זכה במכרז על תקציב הפרסום של בנק ירושלים - כך נודע ל"גלובס". על התקציב, בהיקף של 8 מיליון שקל, התמודדו גם פרסום אברהם וזרמון גרופ.

בתקציב הפרסום של בנק ירושלים טיפל בשנים האחרונות משרד הפרסום אשכנזי-זלצמן.

נראה כי בבנק ירושלים לא מתעתדים לשנות את ההתנהלות האסטרטגית שלהם, המציבה בחוד החנית של המלחמה התקשורתית את נושא ההלוואות הישירות ללקוחות כל הבנקים. מאחר שמדובר בבנק קטן יחסית, הקו שלו שונה מהותית מהפרסום של בנקים גדולים, והוא אינו מנסה לשכנע לקוחות לעבור אליו מבנק אחר אלא להיות קו אשראי נוסף ללקוחות שאינם שלו. 

כאמור, מי שטיפל בתקציב הוא משרד הפרסום אשכנזי-זלצמן, שזכה בתקציב בתחילת 2012. כמו הפעם, גם במכרז הקודם ניהל הבנק מכרז בין מספר מצומצם של משתתפים. אז התמודדו על התקציב משרדי הפרסום שמעוני-פינקלשטיין ו-LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי. גם במכרז הקודם איפשר הבנק למשרד שטיפל באותה תקופה בתקציב (GPS) לנסות לזכות בו מחדש. 

בנק ירושלים לא נחשב למפרסם גדול, אך מעת לעת עולה קמפיין שלו גם לטלוויזיה. כך, אחד הקמפיינים המושקעים שלו היה ב-2014, אז העלה הבנק קמפיין הומוריסטי תחת הסיסמה "תתרגלו לקבל יותר". בקמפיין נראה שיפוצניק העוזב את השיפוץ, אחרי שבנה רק חצי קיר כי הבנק לא אישר הלוואה מלאה. 

מבנק ירושלים נמסר בתגובה: "הבנק מאשר את הידיעה על זכיית משרד הפרסום מנצ', ובהזדמנות זו מודה לאשכנזי-זלצמן על 5 שנות פעילות משותפת ופורה. בנק ירושלים, אשר הרחיב את פעילות האשראי הצרכני ללקוחות כל הבנקים, מבקש להרחיב את ערוצי המכירה הדיגיטליים, והבחירה במנצ' - משרד צעיר וצומח - נועדה לגוון את הקו הפרסומי ולהגיע לקהלים נוספים".