חשש לליסטריה במוצרי "חומוס שופרסל" מתוצרת סלטי שמיר

שופרסל מעדכנת כי קיים חשש לחיידקי ליסטריה במספר יחידות ששווקו לציבור מהמוצר "חומוס שופרסל" 1 ק"ג, תוקף אחרון לשימוש 5.1.17 ■ הציבור מתבקש שלא לצרוך את המוצר ■ משרד הבריאות: "הרוב כבר הורד מהמדפים ונאסף"

שופרסל דיל / צלם: אריאל ירוזלימסקי
שופרסל דיל / צלם: אריאל ירוזלימסקי

רשת שופרסל מבקשת להודיע ללקוחותיה כי עודכנה על-ידי חברת סלטי שמיר, יצרנית מוצרי חומוס שופרסל, כי ישנו חשש לחיידקי ליסטריה במספר יחידות ששווקו לציבור ממוצר חומוס מותג שופרסל, 1 ק"ג, קוד מוצר 7296073224600, תאריך תוקף אחרון לשימוש 5.1.17 ("המוצר").

משופרסל נמסר כי הציבור מתבקש שלא לצרוך את המוצר. עוד נמסר כי שופרסל עדכנה את משרד הבריאות בפרטי ההודעה. פרט למוצר (בתאריך הנקוב בלבד) - כך נמסר - כל יתר מוצרי החברה בטוחים לשימוש.

עוד נמסר משופרסל כי לקוחות שרכשו את המוצר יוכלו לפנות לקבלת החזר כספי בגינו. בכל שאלה הציבור מוזמן ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות של החברה בטלפון 1-800-68-68-68 או דרך אתר האינטרנט של החברה. 

"ברצוננו להדגיש כי שיווק המוצר בוצע לאחר קבלת אישורי תוצאות מעבדה תקינות כמקובל", נמסר מהרשת. "ההודעה דנן הגיעה לאור בדיקות מעבדה נוספות שבוצעו במהלך חיי מדף, באופן יזום על-ידי הספק, לצורך הגברת בקרת האיכות של המוצר. אנו מצטערים על אי-הנוחות", לשון ההודעה. 

בהמשך להודעת שופרסל נמסר ממשרד הבריאות: "היום התקבל דיווח במשרד הבריאות על ממצאי ליסטריה באריזת חומוס 1 ק"ג פג תוקף 5.1.17. מבדיקת המוצר שיצא לדרכי השיווק עלה כי מדובר בחיידק ליסטריה. מתוך 2,300 קופסאות, רק 360 יצאו לסניפים. הרוב כבר הורד מהמדפים ונאסף".

מסלטי שמיר נמסר: "בבדיקה שערכנו גילינו כי במשלוח אחד של חומוס 1 ק"ג ששווק לרשת שופרסל בלבד נתגלה חשד לליסטריה. מדובר בבדיקה נוספת מעבר לבדיקות מעבדה הדוקות שערכנו לפני שיגור המוצרים, שהראו שהמוצרים תקינים. המשלוח בן 340 מוצרים חולק למספר קטן של חנויות, מהן מרבית המוצרים כבר נאספו. משנודע לנו החשד, הודענו על כך מיידית - הן לרשת שופרסל, שמסירה את המוצר מהמדפים, והן למשרד הבריאות".