חברת נדל"ן תובעת 2.7 מיליון ש' מעו"ד בן 90 בטענה לזיוף

עורך הדין מכחיש כי זייף מסמכי בעלות על קרקע באלפי מנשה וטוען לבעיות בריאות וחולשה מהם הוא סובל ובנוסף לטענתו הוא הקורבן שנפל לתרמית של הלקוח שלו

בית משפט / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בית משפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב טוענת חברת מאור השרון הפועלת כיזמית בתחום הנדל"ן, כי עו"ד יהושע שרון אימת וחתם על מסמכים מזויפים בתפקידו כנוטריון ובכך הביא את החברה לחתום הסכם רכישית קרקע לא מהבעלים שבהסכם והדבר הביא לחברה להפסדים בסכום של 2.7 מיליון שקל.

לפי התביעה, שהוגשה ע"י עו"ד טל בננסון, ב-2012 חברת מאור השרון רכשה זכויות בקרקע המצוי באזור אלפי מנשה. הזכויות נרכשו מאדם בשם חסין עאשור חסן סלים, בהתאם להסכם מכר שנעשה בינו לבין אדם בשם גאזי ראדי, שכבר נפטר. החברה טוענת, כי לפני רכישת הקרקע הוצג בפניה הסכם משכון ומסמך בו אישר המנוח ראדי קבלת סך של 140,000 דולר.

לטענת החברה, להסכם צורף אישור תרגום נוטריוני שנעשה על ידי עו"ד שרון וכן הוצג לחברה יפויי כוח בלתי חוזר להעברת זכויות של המנוח ראדי במקרקעין לחסין. ליפויי הכוח צורף מסמך אימות חתימה נוטריוני שנערך גם הוא אצל עו"ד שרון. לטענת החברה, בהסתמך על ייפוי הכוח, היא רכשה את הקרקע ושילמה תמורתה 1.8 מיליון שקל. לאחר הרכישה החלה התובעת לפעול לקדם תב"ע המאפשרת בניית 23 יחידות דיור עתידיות, שהיו אמורות להוות חלק מהישוב אלפי מנשה.

אלא שזמן קצר לאחר מכן הגישו יורשי המנוח ראדי תביעה לבית המשפט המחוזי כנגד חסין וכנגד החברה וביקשו צו מניעה, האוסר על ביצוע כל פעולה בקרקע.

לטענת היורשים, המסמכים וייפוי הכוח מזויפים ולכן ביקשו להצהיר כי העסקה בטלה. תביעת היורשים התקבלה ונקבע שהמסמכים מזוייפים. ובמהלך המשפט התברר כי עו"ד שרון שיקר ואישר ייפויי כוח בדיעבד תמורת 3,500 אירו בידעו כי החתימה אינה חתימת המנוח ראדי. כמו כן הם טוענים כי אימות החתימה נעשה במשרדו של עו"ד שרון תל אביב ולא במחסום אלפי מנשה (מעבר אליהו) כפי שעולה מהמסמכים הנוטריונים. "מדובר בהפרה בוטה של חובות הנתבע כנוטריון וחובות האתיקה החלות עליו כעו"ד, תוך שהוא עושה שימוש לרעה בתפקידו כנוטריון מאמת מסמכים בידעו כי הם מזויפים ומאשר חתימות שהלא היו ולא נבראו", נטען בתביעה.

תכתב ההגנה, מכחיש עו"ד שרון את האשמות המיוחסות לו לזיוף וטען הוא בן 90, בעל בריאות רופפת ושמיעה לקויה והוא נמצא במשרדו כשעתיים שלוש בלבד מדי יום. לטענתו, הלקוח שלו הוא זייפן מסמכים ידוע שהונא אותו. כמו כן לדבריו, "הלכה פסוקה היא כי יפוי כוח בלתי חוזר איננו הסכם, אינו מייצר זכויות ואינו אלא כלי עזר להוצאתו לפועל של ההסכם מכוחו ניתן יפוי הכוח".