וורטון הגישה תשקיף אבל טרם החליטה אם להנפיק

יזם הנדל"ן ג'ף סאטון שנכשל אשתקד בגיוס 2 מיליארד שקל, מעוניין לגייס סכום צנוע בהרבה של 380 מיליון שקל

נכס של נמקו / צילום: מצגת החברה
נכס של נמקו / צילום: מצגת החברה

יזם הנדל"ן האמריקאי ג'ף סאטון מתקרב פעם נוספת לגיוס חוב בבורסה של ת"א, אולם הפעם במתכונת מצומצמת בהרבה. לאחר שנכשל אשתקד בגיוס של 2 מיליארד שקל בהנפקה ראשונה של איגרות חוב בת"א, מבקשת כעת חברת וורטון פרופרטיז שבעלות סאטון לגייס סכום צנוע בהרבה של 380 מיליון שקל בלבד למימון עסקיה.

עם זאת סאטון טרם החליט סופית האם לקיים את ההנפקה, ויגיע לישראל לפגישת אצל הגופים המוסדיים, רק אם ירגיש שהצלחת המהלך מובטחת. כך, שהגשת התשקיף אינה מעידה כי ההנפקה יצאה בוודאות לדרך, ובכל מקרה סאטון אינו מתכוון לקיימה ב-2016. עם זאת, התשקיף כן יאפשר לו להשלים את ההנפקה במהלך החודשים הראשונים של 2017.

לפי התשקיף סדרה א' שאמורה וורטון פרופרטיז להנפיק, תפרע בחמישה תשלומים שנתיים שווים ביום 30 בנובמבר של כל אחת מהשנים 2020 עד 2024, כאשר שיעור הריבית השנתית (לא צמודה) של הסדרה לא יעלה על 4.5%.

ינפיק הפעם נכסים אחרים

האג"ח טרם קיבלו דירוג, אולם החברה מציינת כי היא פועלת מול חברות הדירוג לקבלתו טרם ביצוע ההנפקה. תמורת ההנפקה מיועדת לשמש את החברה בתחום פעילותה, ובכלל זה לרכישת נכסים חדשים, לרכישת החזקות השותפים בנכסים שיועברו לה, וכן לפירעון חובות הרובצים כיום על אותם נכסים.

כמו אשתקד, גם הפעם מבקש סאטון להקים חברה באיי הבתולה הבריטיים בשם וורטון פרופרטיז (בי.וי.איי) לימיטד, שתפיק את האג"ח בישראל. אלא שבניגוד לניסיון הראשון, הפעם בחר סאטון להעביר לחברה החדשה נכסים אחרים שבבעלותו.

מהתשקיף שפורסם היום עולה, כי לחברה המנפיקה יועברו החזקותיו של סאטון ב-18 נכסים מניבים המושכרים לחנויות ברובעים מנהטן וברוקלין שבניו יורק, הרשומות לפי שווי של 666 מיליון דולר. ההחזקות בנכסים אלו, הניבו לוורטון בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הכנסות נטו מפעילות (NOI) של 20.3 מיליון דולר ותזרים תפעולי (FFO) של 13.1 מיליון דולר.

וורטון מציגה מאזן הכולל הון עצמי של 421 מיליון דולר והתחייבויות בהיקף של 242 מיליון דולר. בחברה מציינים כי על הנכסים בה היא מחזיקה רובצות הלוואות מבוטחות בשעבודים בהיקף של 236 מיליון דולר.

מנתונים שפרסמה החברה עולה עוד, כי בסה"כ פרוסים הנכסים בהם היא מחזיקה (כולל החלק שאינו בידה) על פני שטח של כ-213 אלף ר"ר (כ-20 אלף מ"ר). דמי השכירות הממוצעים שמשולמים בנכסים אלו, זינקו בשלוש השנים האחרונות ב-44%, לכ-165 דולר לר"ר ב-2016.