100 קמ"ש ממצב עמידה תוך 2.7 שניות: מכונית העל החדשה

תעשיית הרכב הסינית לא התהדרה בפיתוחים וחידושים פורצי דרך עד עתה: הצצה למכונית העל הסינית החדשה שמציגה הספק של 1,340 כוחות סוס 

חדשות הרכס, ניאו אפ 9/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכס, ניאו אפ 9/ צילום: מתוך הוידאו

מכונית על חדשה יצאה השבוע לאוויר העולם, וכבר עם הולדתה היא קבעה שיא חדש על מסלול הנורבורגרינג. כך לפחות על פי הצהרות היצרנית. המכונית שקיבלה את השם הלא ממש קליט, ניאו אי-פי ניין, היא מתוצרת חברה סינית, נקסט אי-וי.

באתר המושקע של החברה מצויין כי זוהי חברת סטארט-אפ גלובלית, עם סניפים בלונדון, מינכן, סן חוזה ושנחאי. עוד הם מציינים כי הם מתכוונים להוביל את עתיד כלי הרכב בעולם, שיהפכו לחשמליים, אוטונומיים וחכמים.

עד שהם יגיעו לשם, אם יגיעו לשם, הם מריצים את אחת מקבוצות המירוצים בסדרה החדשה למכוניות פורמולה חשמליות, פורמולה אי.


אי-פי ניין היא מכונית דו מושבית עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים, שבאמצעות ארבעה מנועים חשמליים מציגה הספק של 1,340 כוחות סוס. מה שמספיק כדי להביא את המכונית למהירות מרבית של 310 קמ"ש, או ל-100 קמ"ש ממצב עמידה תוך 2.7 שניות.

אם אתם דואגים להיתקע בלי חשמל לאחר לא הרבה קילומטרים, אי-פי ניין תציע לכם טווח נסיעה של מעל ל-400 קילומטרים, טעינה מהירה ואפשרות להחלפת הסוללות. אם השתכנעתם, יש רק בעיה אחת קטנה בדרך לקניית המכונית.

6 יחידות בלבד ייוצרו, כפי שנכתב באתר אוטוקאר, והיא מהווה שלב בדרך למכונית חשמלית סדרתית שתיוצר עבור השוק הסיני בשנה הבאה. אז האם נקסט-אי-וי בדרך לנצח את טסלה, או שזו בערך תהיה הפעם האחרונה שאנחנו שומעים עליהם? נחיה ונראה.