1,500 דירות מחיר למשתכן בהרצליה בהנחה של כמיליון שקל

זכאי מחיר למשתכן מסמנים את המכרז הקרוב בהרצליה, אבל אם לא יתמודדו על דירות מוזלות בפרויקט אחר - יאבדו את הזכאות ■ זכאים? זה מה שאתם צריכים לדעת

אתר בנייה /  צילום: תמר מצפי
אתר בנייה / צילום: תמר מצפי

תוכנית מחיר למשתכן ממשיכה לרוץ, אבל חלק גדול מהציבור הרחב לא מודע לתנאי מהותי שהוכנס לתוכנית. מדובר בתנאי שקשור לחלוקה לסדרות, אותה חלוקה שהפכה 60 אלף זכאים לבעלי זכות קדימה בכל ההגרלות הקרובות.

יש לא מעט זכאים שכבר הוציאו תעודות זכאות בשנה האחרונה ונכנסו לסדרה א', אך ממתינים להגרלות ספציפיות באזורי הביקוש. אחד המיקומים הבולטים בו זכאים רבים מקווים לזכות בדירה מוזלת הוא פרויקט מחיר למשתכן בהרצליה, פרויקט שעתיד לכלול קרוב ל-1,500 יחידות דיור בגליל ים.

בעוד המכרז על הקרקע טרם נסגר, והוא אמור נכון להיום להסתיים רק באמצע דצמבר, יש לא מעט זכאים שממתינים להזדמנות לגשת להגרלה. אותם זכאים לא טורחים להירשם לאף הגרלה אחרת מבין כל ההגרלות הפתוחות של מחיר למשתכן כי הם רוצים דירה מוזלת רק בהרצליה.

אולם, מפניות חוזרות ונשנות שהגיעו אלינו כאן למערכת "גלובס" עולה כי חלק ניכר מבעלי תעודות זכאות כלל לא מודעים לעובדה שאם לא ייגשו לאף הגרלה, ולא יירשמו להגרלות אחרות של מחיר למשתכן, אפילו אם מדובר במיקומים שהם אינם מעוניינים בהם, זכאותם לגשת להגרלה תישלל.

כן, למרות שהם בסדרה א', ולמאות שהוציאו תעודת זכאות כדת וכדין, אם לא יירשמו לאף הגרלה, הם יעברו לסדרה ב', כלומר נכון להיום כלל לא יורשו לגשת להגרלות. בטח לא בהרצליה.

חשוב להבין שהתנאי להישאר בסדרה א' הוא להירשם להגרלה אחת לפחות עד סוף 2016. מי שלא נרשם עד היום, יש לו רק עוד חודש אחד להירשם. במקביל, תנאי נוסף קובע שאם זכאי היה בר מזל פעם אחת, אבל ויתר על הזכייה, בר מזל פעם שנייה ושוב ויתר על הזכייה, עלייה בגורל בפעם השלישית תחייב אותו לנצל הזכאות או להיפלט לסדרה ב'.

עוד תנאי שקשור לסדרות מאפשר עדיפות עתידית בסדרה ב' לזכאים. כלומר, אם זכאי מסדרה א' יירשם ל-75% מההגרלות בסדרה א', ולא יזכה באף אחת, הוא יקבל עדיפות בהגדלות לסדרה ב'.

בכל מקרה, הנתון החשוב ביותר שכל זכאי מחיר למשתכן צריכים להיות מודעים אליו היום הוא שאם יש זכאי ששייך לסדרה א' ולא נרשם עדיין לאף הגרלה, חשוב שיירשם אם לא רוצה לאבד את מקומו בסדרה זו. יש עוד חודש עד סוף 2016 אז כדאי להזדרז.