צעד נוסף בדרך להסדרה: תוספת של 1,300 יח"ד ביישוב הבדואי

הוועדה המחוזית דרום החליטה להפקיד תוכנית לשכונת מגורים חדשה ביישוב הבדואי שגב שלום ■ הקרקעות ישווקו ישירות לתושבים, בכדי שיבצעו בנייה עצמית

תכנון/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
תכנון/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עוד צעד בדרך להסדרת היישובים הבדואים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד תוכנית לשכונת מגורים חדשה ביישוב הבדואי שגב שלום שבדרום הארץ בתחום מטרופולין באר-שבע.

התוכנית מאפשרת את הרחבת היישוב הקיים מערבה - וצפויה לתת מענה למצוקת הדיור של תושבי היישוב הוותיקים, בנוסף להסדרת ההתיישבות של תושבים המתגוררים בסמיכות ליישוב.

בתכנון - שטחי מגורים בהיקף של כ-1,300 יחידות דיור שיוקמו על מגוון מגרשים למגורים בגדלים של 1-2.5 דונם המיועדים ל-4-12 יח"ד למגרש בבנייה מגוונת, מגרשים לבנייה צמודת קרקע וכן בנייה רוויה של עד 6 קומות.

כמו כן, קיים במסגרת התוכנית מענה לשרותי ציבור נדרשים, וזו כוללת שטחים עבור מוסדות ציבור, שטחים פתוחים, אזורי מסחר ועוד - ובכך נותנת ביטוי למדיניות עיבוי היישוב וחיזוקו. התוכנית הוגשה על ידי הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב שבמשרד החקלאות.

שיווק הקרקעות יהיה ישירות לתושבים, בכדי שיבצעו בנייה עצמית של הבתים. תכנון ההרחבה הופקד בידי האדריכל אסף שקד ממשרד תיק פרויקטים אשר מנהל את מלאכת העריכה.