אורתם סהר: הנאמנים ימליצו לבית המשפט על פירוק

זאת לאחר שנותרו שתי הצעות רלוונטיות: אחת לא העבירה ערבות לפי בקשת בית המשפט, והשנייה לא כדאית כלכלית ■ ביום שלישי הקרוב יתקיים דיון מכריע בעתיד החברה

אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי
אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי

עתיד חברת הבנייה אורתם סהר עדין לא ברור, ולמרות הסימנים החיוביים להבראת החברה, ישנה אפשרות כי החברה תלך להליך של פירוק. ביום שלישי הקרוב יתקיים דיון בבית המשפט במחוזי בתל-אביב שידון בשתי ההצעות האחרונות לרכישת אורתם סהר .

ההצעה הראשונה היא של קבוצת לסמן אחזקות, שמדברת על רכישה לפי שווי של כ-100 מיליון שקל. לפי ההצעה, 25% ממניות החברה הציבורית יועמדו לטובת הנושים, 80 מיליון שקל תשלום מובטח, 12 מתוכם ישולמו תוך 14 יום; וכל התביעות שינהלו יעבירו 50%. המציעה לוקחת על עצמה לבצע 22 פרויקטים מתוך 30. אלא שלעת עתה, ההצעה לא גובתה בערבות בנקאית של 5 מיליון שקל, שהיא תנאי שקבע בית המשפט לכל הצעה שתוגש.

הצעה נוספת היא של חברת אפי קפיטל, שהגיעה ביום שישי בבוקר. ההצעה לא מדברת על סכום מינימום לרכישה, אלא קובעת כי אם יהיו רווחים מהפרויקטים (כ-15, בעיקר כאלה שהם שותפים כיזמים), הם יעבירו עד 75 מיליון שקל על רווחים של 150 מיליון שקל. ההצעה הזו מגובה בערבות של 5 מיליון שקל.

בסביבת החברה טענו כי ההצעה של אפי קפיטל לא כדאית, וכי ההצעה של לסמן לא מגובה בערבות שאמורה הייתה להינתן. השתהות זאת, לדבריהם, מעלה ספקות לגבי רצינותם. במקרה שכזה תעלה הצעה לפרק את החברה כבר ביום שלישי הקרוב.

עו"ד שאול ברגרזון, המשמש כנאמן לחברה יחד עם רו"ח יזהר קנה, מסר: "אני מקווה שההצעות הקיימות ישופרו, כדי שניתן יהיה להביאן עד מחר לידי הנושים". 

שאול ברגרזון | ברגרזון ושות' | צילום איל יזהר
 שאול ברגרזון | ברגרזון ושות' | צילום איל יזהר